کد خبر: 494201
تاریخ انتشار :

در گفت و گو با نامه نیوز عنوان شد؛

برندسازی سیاسی با مشکلات و چالش های مردم/ محمد علی ابطحی :مردم حس خوبی به کسانی که از مشکلاتشان بهره بردای سیاسی می کنند، ندارند/این یک فرصت طلبی بی رحمانه است/مردم خرمشهر تشنه هستند ، پوپولیست ها بهره برداری تبلیغاتی می کنند/می خواهند بگویند اگر به ما را

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: در شرایطی که در برخی مناطق کشور چالش ها و بحران هایی در زمینه های مختلف پدیدار شده است برخی چهره های سیاسی تلاش هایی را برای بهره برداری سیاسی از این رخدادها آغاز کرده اند. انتشار تصاویری از این شخصیت های سیاسی و حزبی در این مناطق آن هم به شکل تبلیغاتی که البته همراه شده است با برخی سیاه نمایی ها علیه دولت موجب شده که بحث های متفاوتی در این مورد در فضای سیاسی و اجتماعی شکل بگیرد.این طور که به نظر می رسد برخی فرصت را غنیمت شمرده با اتکا به روش های پوپولیستی به جا مانده از دوران احمدی نژاد به دنبال برندسازی از خود باشند.
محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با نامه نیوز این رویه را «یک فرصت طلبی بی رحمانه» توصیف کرد و گفت: « در شرایطی که جامعه دچار بحران شده و مشکلات اجتماعی رخ نموده و مردم نیز به آسیب ها عکس العمل نشان میدهند، برخی به دنبال بهره برداری تبلیغاتی از دلخوری و ناراحتی های موجود هستند. در شرایطی که مردم خرمشهر تشنه هستند،حضور کسانی که نه مدیریت دارند و نه مسئولیت و قدرت اجرایی ؛ فقط یک رفتار پوپولیسیتی و تبلیغاتی بی رحمانه نسبت به جامعه است.»
وی با تاکید بر اینکه « هر جریان سیاسی حق فعالیت دارد و بر همین اساس باید تحرکات سیاسی آنان مورد استقبال قرار بگیرد» گفت: « فعالیت سیاسی اما به معنای بهره برداری از مشکلات مردم نیست. این کار به نفع شان نیست. اصلا یکی از دلایکی که جناح محافظه کار نتوانسته اعتماد مردم را جلب کند همین نوع تحرکات انتخاباتی غیرمقبول است که است در ذهن جامعه مثبت تلقی نمیشود.»
ابطحی در تشریح اهداف پشت پرده این نوع اقدامات گفت: «با این رفتارها می خواهد به نوعی به رخ مردم بکشند که اگر به جای دولت فعلی به ما رای داده بودید، این طور نمی شد.»
وی افزود: «به اعتماد من اکنون با یک سری بحران های واقعی مواجه هستیم که ربطی به افراد و دولت ها ندارد».
این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به اینکه رفتارهای مورد اشاره چقدر در تخریب دولت موثر خواهد بود، گفت: « به نظر من این روش ها در تخریب دولت موثر نیست زیرا مردم از بهره برداری از مشکلاتشان به نفع جریان های سیاسی است، حسن خوبی پیدا نمی کنند. وقتی یک مدیر سابق بخواهد از تشنگی مردم برای رقابت با دولت مستقر استفاده کند؛ مردم درک می کنند و احساس بدی پیدا می کنند».
ابطحی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه نیاز فعلی جامعه ما مدیریت اصولی و علمی است یا آنچه آقایان مدیریت جهادی م خوانند، گفت: «سال ها است که مدیریت سال ها به یک علم تبدیل شده و جامعه وقتی موفق می شود که مدیران آن جامعه را با اتکا بر مبانی علمی مدیریت کنند.»
وی تصریح کرد: «تکیه بر عقل خدادادی برای اداره کشور نشانه این است که مدیریت را به عنوان یک علم به رسمیت نشناخته اند.»
مشاور رئیس جمهور در دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه مدیریت عملی موجب کاهش بحران ها می شود، گفت: « با مدیریت علمی تحرکات اشخاص در کشور به حداقل می رسد، اداره کشور راحت تر می شود. بحران نیز کمتر یا حداقل قابل پیشبینی تر می شوند.»
به گفته وی مدیریت بحران ها از درون دفتر مدیریت این مزیت را دارد که باعث کاهش تصمیمات لحظه ای که هر کدام خود می تواند بحران آفرین باشد، شود.
ابطحی تاکید کرد که برای پیدا کردن راه های مدیریتی نیاز داریم از تصمیم گیری های عجولانه و یکجانبه گرایانه فاصله بگیریم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین با اشاره به اینکه « حضور مدیران در جامعه گاهی مثبت است و موجب درک شرایط از نزدیک می شود» گفت: « حضور در جامعه اگر با یک پلن مدیریتی مشخص و علمی همراه نباشد کاربردی نیست. اگر مدیریت علمی باشد، از پای یک دستگاه کامپیوتری و از طریق مشاوره گرفتن و مشاوره دادن نیز می توان مشکلات را حل کرد.»
وی خاطر نشان کرد: «در عصر ارتباطات زندگی می کنیم و خیلی از مسائل دگرگون شده است. جهان IT در همه مسایل از جمله انواع حاکمیت - حاکمیت پول، امنیت، قدرت، سیاست و ... - تاثیر گذار بوده و یک دنیای مدرن ایجاد کرده است. دنیای مدرنی که دولت ها در آن الکترونیک می شود. اصلا شاید دولت الکترونیک تنها راه مبارزه با فساد نیز باشد زیرا IT پول و فامیل سرش نمی شود.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها