کد خبر: 494349
تاریخ انتشار :

چگونه سر صحبت را با دیگران باز کنیم؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز باز کردن سر صحبت با دیگران از مشکلاتی است که عده ای با آن درگیر هستند. این مشکل فقط مربوط به ارتباط با جنس مخالف نیست و گاهی ممکن است بین افراد همکار نیز رخ بدهد. در این مقاله درمورد چگونه سر صحبت را با دیگران باز کنیم، بحث شده است.
چند کلمه‌ای درباره‌ی خودتان حرف
برای افراد درون‌گرا خیلی راحت نیست که درباره‌ی خودشان حرف بزنند. اما اگر بتوانید چند کلمه‌ای درباره‌ی خودتان حرف بزنید، نه‌تنها مکالمه‌تان به سکوت ختم نخواهد شد، بلکه به طرف مقابل نشان می‌دهید که سعی دارید کاری کنید تا بتواند شناخت بیشتری نسبت به شما پیدا کند. همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، مردم معمولا همه‌ی صحبت‌های یک گفت‌وگو را به‌خاطر نمی‌آورند، اما جالب است بدانید که اگر هیچ حرفی برای بازکردن سر صحبت پیدا نکنید، احتمال زیادی وجود دارد که طرف مقابل این سکوت سنگین را از یاد نبرد. پس عزم‌تان را جزم کنید و با اعتماد به نفس شروع به صحبت کنید. حتی اگر در میانه‌ی صحبت احساس کردید که خیلی خوب از پس طرح موضوع برنیامده‌اید، باز هم اشکالی ندارد، زیرا همین که سعی دارید مکالمه را پیش ببرید، در نظر طرف مقابل تلاش ارزشمندی خواهد بود. پس خیلی از بابت کلمات و جملات‌تان نگران نباشید.
فکر نکنید داشتن اطلاعات زیاد لزوما به‌معنی خوش‌صحبتی است
وقتی دانش و اطلاعات گسترده‌ای داشته باشید، قطعا راحت‌تر می‌توانید با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید و با آنها به گفت‌وگو بنشینید، اما این نکته را نیز به‌خاطر داشته باشید که افراد همه‌چیزدان معمولا تمایل دارند که خودشان گفت‌وگو را به‌دست بگیرند و این دقیقا همان رفتاری است که حوصله‌ی دیگران را سرمی‌برد و بی‌علاقه‌شان می‌کند.
خلاصه‌ی کلام اینکه قرار است کاری کنید تا مکالمه به‌جریان بیفتد و بهتر باهم ارتباط برقرار کنید، نه اینکه فقط خودتان متکلم‌وحده باشید و طرف مقابل را با انواع و اقسام اطلاعات‌تان، بمباران کنید.
سوالاتی که با یک کلمه پاسخ داده نشوند:
به عنوان مثال از کسی که شاغل نیست در مورد وقت گذرانی او می توانید سوال کنید و از پاسخ همین سوال نیز می توانید به علایق طرف مقابل پی ببرید. اگر طرف مقابل شاغل بود برای اینکه با یک پاسخ یک کلمه ای مواجه نشوید به جای اینکه بپرسید شغل شما چیست بهتر است بپرسید که این روزها به چه کاری پرداخته ای؟ چنانچه سوال پرسیدید که پاسخ یک کلمه ای داشت به دنبال سوال قبل یک سوال دیگر نیز بپرسید. به عنوان مثال وقتی پرسیدید اهل کجا هستید، سوال بعدی می تواند این باشد که چرا در همان کشور یا شهر نمانده اید.
یک اظهار نظر ساده!
افراد درونگرا، انسان های خجالتی و کسانی که تقریبا در شکل گیری یک رابطه دوستانه و نزدیک سردتر از بقیه عمل می کنند بر خلاف تصور ما به دنبال دستاویزی برای برقراری ارتباط هستند؛ اما چون هرگز در یافتن این دستاویز موفق نمی شوند عملا انسان هایی غیراجتماعی و منزوی به نظر می رسند.
شاید یک اظهار نظر ساده بتواند تمام حاشیه های احتمالی یاد شده را خاتمه دهد. مثلا اگر در رستوران هستید و به دنبال گفتگو با یکی از همکاران یا افرادی که اتفاقا سر یک میز به همراه شما حضور دارند می باشید می توانید با همین جمله ساده شروع کنید: امروز چه قدر غذا خوشمزه تر به نظر می رسد!
در چنین مواردی شک نکنید دیگران هم برای شکل گیری مکالمه تلاش خود را به کار می بندند و مکالمه شما گاهی صمیمی تر از آن چه که تصور کنید خواهد شد. پیشنهاد می کنیم در این لحظات برای برقراری بهتر رشته اتصال خود با مخاطب مثبت اندیش باشید. مثلا نظرات مثبت و دلگرم کننده ای درباره طعم غذا، اوضاع سرویس دهی و …ارائه دهید.
برای ادامه مکالمه منتظر پاسخ بمانید.
پاسخی که می شنوید و انرژی که با خود به همراه دارد به شما می فهماند که آیا آغاز مکالمه موفقیت آمیز بوده است یا خیر. اگر پاسخ به سوال شما سربالا و از روی بی میلی داده شد دو راه پیش روی شما است: یا شانس خود را امتحان کنید و با پرسیدن سوالاتی بهتر یخ گفتگو را بشکنید یا تشکر کنید و به راه خود بروید. تشخیص این موضوع، به توانایی شما در مدیریت مکالمه و خواندن زبان بدن بستگی دارد. اگر در همان گام نخست یا در ادامه یخ گفتگو شکست و به گرمی پاسخ شما داده شد، باید به شما تبریک بگوییم؛ آغاز مکالمه موفقیت آمیز بوده است.
هنگام نزدیک شدن برای آغاز گفتگو مراقب "زبان بدن" خود باشید.
هنگامی که موضوع مکالمه را در ذهن خود مرور کردید بهتر است هنگام نزدیک شدن به شخص مقابل زبان بدن مناسبی از خود نشان دهید. چهره ای بشاش، سر رو به جلو و نگاهتان به سمت شخص مقابل باشد. می توانید در مقابل آینه تمرین کنید.
سوالات متعدد و متنوعی بپرسید.
اگر به طور قطعی می خواهید که بحث های کوتاه را تمام کنید و وارد یک بحث واقعی شوید، باید دنبال فرصت باشید تا فورا بتوانید موضوع بحث را تغییر دهید و وارد یک بحث و گفتگو واقعی شوید. سعی نکنید که بدون هیچ مقدمه ای وارد یک بحث عمیق و قابل توجهی شوید، اگر می خواهید وارد گفتگوی عمیق شوید با طی مراحل و صبر کردن، به آن قسمتی که مورد دلخواه شما می باشد برسید و در این قسمت میتوانید مکالمه را عمیق تر کنید.
تعریف کردن
تعریف از دیگران یکی از بهترین راه های ممکن برای شروع سخن و مکالمه با طرف مقابلتان میباشد. شما با تعریف کردن از دیگران و... در های مکالمه را هم به سمت خود و هم به طرف مقابلتان باز می کنید. فقط به خاطر داشته باشید که بهتر است به جای سخنان بیهوده، ابتدا در مورد لباس پوشیدن طرف مقابلتان یا کفش هایش سر صحبت را باز کنید، برای مثال( کفش های شما زیبا هستند) خوب یقینا با این حرف طرف مقابل شما شروع به سخن گفتن از خودش می کند و سر صحبت باز می شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها