کد خبر: 495184
تاریخ انتشار :

دسری که با مصرف آن قلبتان مثل ساعت کار می‌کند+ طرز تهیه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، دسر انجیر حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۵، B۶ ، کلسیم، فسفر، پکتین، فیبر، روی، سدیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، پروتئین، پلی‌فنول‌ها، فلاونوئید‌ها و اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶ است.
برای بررسی خواص دسر انجیر و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید
مهم‌ترین خواص دسر انجیر
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص دسر انجیر اظهار کرد: این دسر به علت داشتن پلی‌فنول‌ها و اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶ موجب بهبود کارکرد سیستم قلبی و عروقی می‌شود و از ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی مانند تنگی و گرفتگی عروق کرونر جلوگیری می‌کند.
وی درباره خواص دیگر دسر انجیر بیان کرد: این دسر نقش موثری در کنترل فشار و چربی خون به ویژه کلسترول دارد؛ دسر انجیر علاوه بر خاصیت چاق‌کنندگی موجب لاغری افراد هم می‌شود که این مساله به زمان مصرف آن بستگی دارد؛ اگر این دسر نیم تا یک ساعت قبل از غذا مصرفشود خاصیت لاغرکنندگی دارد و در صورتی‌که همراه غذا یا پس از غذا میل شود چاق‌کننده است.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: دسر انجیر برای مبتلایان به بیماری‌های کلیوی و عفونت دستگاه ادراری مفید است؛ این دسر استخوان‌ها را تقویت و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند.
عظمایی تاکید کرد: دسر انجیر تاثیر چشمگیری در طراوت و شادابی پوست، تقویت و رشد مو‌ها دارد؛ این دسر برای مبتلایان به کم‌خونی و ضعف بنیه مفید است.
وی تصریح کرد: دسر انجیر برای ورزشکاران، بدنسازان و افرادی که فعالیت‌های فیزیکی سنگین انجام می‌دهند مانند کارگران بسیار مناسب است؛ این دسر به تقویت حافظه، رفع آلزایمر و یبوست در اشخاص به ویژه کهنسالان کمک شایانی می‌کند.
عظمایی یادآور شد: دسر انجیر خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه سرطان سینه و روده بزرگ محافظت می‌کند.
مواد لازم برای تهیه دسر انجیر (سه تا چهار نفر)
انجیر خشک شده یا تازه و رسیده ۱۲ عدد
شیر یک لیوان
عسل چهار قاشق غذاخوری
مغز گردوی خُرد شده به مقدار لازم
خلال پسته به مقدار لازم
طرز تهیه دسر انجیر
نخست قسمت بالای انجیر‌ها را برش دهید و باز کنید.
مغز گردوی خُرد شده را داخل انجیر‌ها بریزید.
انجیر‌ها را داخل قابلمه کنار هم بچینید؛ شیر را هم به مواد درون قابلمه اضافه کنید.
قابلمه را روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا شیر بجوشد و جذب انجیر‌ها شود.
پس از اینکه شیر به خوبی جذب انجیر‌ها شد شعله گاز را خاموش کنید و انجیر‌ها را داخل سینی یا ظرفی مناسب بچینید.
عسل را داخل و روی انجیر‌ها بریزید.
روی انجیر‌ها را با خلال پسته تزئین کنید.
دسر را می‌توان حدود ۲ تا سه ساعت در یخچال گذاشت تا به خوبی جا بیفتد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها