کد خبر: 495298
تاریخ انتشار :

ایلان ماسک به کمک نوجوانان تایلندی حبس شده در غار شتافت

ایلان ماسک به کمک نوجوانان تایلندی حبس شده در غار شتافت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این مدیر فناوری، همراه با مهندسین شرکت اسپیس ایکس و boring در حال حاضر راهی تایلند شده است که تیم فوتبال پسران نوجوان را که از تاریخ ۲۳ ژوئن در غاری گیر افتاده اند را نجات دهد.
ایلان ماسک به کمک نوجوانان تایلندی حبس شده در غار شتافت
اما ماجرای گیر افتادن از نوجوانان و مربی شان در غاز چه بود؟ این ۱۲ نوجوان و مربی آن ها بیش از ۱۰ روز است که در غاری موسوم به تام لوآنگ، گیر کرده اند. این دانش آموزان فوتبالیست که بین ۱۱ تا ۱۶ سال سن دارند برای ورزش و اردو به یک پارک جنگلی در نزدیکی میانمار رفته بودند اما در جریان سیلابهای محلی به یک غار پناه برده و در آن گیر کرده اند. بارش بارانهای شدید باعث شد تا راه خروج آنها مسدود شود و از آن روز آنها در این غار بوده‌اند.
جدیدترین خبر از آنها اینکه مسئول عملیات نجات گفته است ۱۸ غواص در این عملیات که خطرناک خوانده شده مشارکت دارند. این عملیات ممکن است تا ۴ روز طول بکشد و اجرایی شدن آن بستگی به شرایط آب و هوایی خواهد بود. اکنون شرکت بورینگ تحت سرپرستی ایلان ماسک وعده داده که می تواند به غواصان تایلندی برای خروج نوجوانان از غار کمک کند.
شرکت بورینگ، یکی از متخصص ترین و پیشرفته ترین شرکت ها در حوزه حفاری در جهان است و با توجه به تجهیزات حرفه ای خود، می تواند به سرعت مکان های مناسب برای حفاری را تشخیص دهد. در ضمن اگر برق منطقه جوابگوی تجهیزات نباشد، می تواند با باتری های خود از پس شرایط خطرناک با موفقیت بربیاید.
همچنین شاید برنامه ‌ی او برای نجات پسران این باشد که یک حفره عظیم الجثه در سطح زمین حفر کند تا آنها را از این دام خارج کند، اما دریل زدن عمق ۸۰۰ متری از زمین که با سنگ و بافت غار شکل گرفته است ‌می ‌تواند وقت زیادی را بگیرد و همچنین به دام افتادگان را با وجود احتمال ریزش غار یا حرکت آب به مناطق عمیق تر در خطر جدی‌ تری قرار دهد.
روز شنبه ماسک توئیت کرد که یک برنامه نجات آپدیت شده را منتشر کرده که عمدتاً شامل ساختن یک زیردریایی کوچک هم سایز نوجوانان است تا با ورود به غاز بتواند انها را نجات دهد. احتمالا برنامه اولیه آنها استفاده از یک زیردریایی کوچک و سبک با استفاده از لوله انتقال اکسیژن مایع فالکون به عنوان بدنه است.
ماسک ادعا می کند که دو غواص قادر به حمل این زیردریایی خواهند بود و سایز این زیردریایی اجازه خواهد داد که از شکاف های باریک برای هدایت سیستم به سمت غار حرکت کند. او این کودکان گیر افتاده در غار را تحسین کرده و بارها برای انها کپسول اکسیژن و چیزهای سرگرم کننده تر دیگری چون Mp3 player فرستاده است تا استرس آنها را کم کند. آخرین توئیت ماسک نیز به این مسئله اختصاص داشت که ما ایمان داریم این کار را انجام می دهیم.
منبع:کالاسودا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها