کد خبر: 495397
تاریخ انتشار :

حل مشکلات معمول در زمان نصب یا ارتقاء ویندوز ۱۰ + عکس و جزئیات

حل مشکلات معمول در زمان نصب یا ارتقاء ویندوز ۱۰ + عکس و جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، همانند خیلی از برنامه و نرم افزارهای معمول دنیای تکنولوژی، ویندوز ۱۰ هم دارای خطاها و ایرادات سخت افزاری مخصوص به خود می باشد. امروز می خواهیم به معمول ترین ایرادات در زمینه نصب یا ارتقا ویندوز ۱۰ بپردازیم. اگر شما هم در این زمینه به مشکلاتی برخورد کرده اید، خب دقیقاً به جای درستی در این زمینه آمدید.
یادداشت: اگر ویندوز ۱۰ که به تازگی نصب کرده اید دارای مشکلات عدیده ای است، شاید بهتر باشد که صبر کنید. آپدیت ماه آپریل این دسترسی رو در اختیار داشت که تمام اطلاعات دسکتاپ شما رو کامل پاک کند و مرورگر کروم رو نیز به حالت کارخانه برگرداند. این قطعاً یک نتیجه مناسب نمی باشد درسته؟ قبل از نصب هر آپدیتی بهتر است که یادداشت یا نکات اون آپدیت رو مطالعه کنید تا اگر این آپدیت می تواند صدمه ای به اطلاعات ویندوز کنونی شما وارد سازد از نصب اون خودداری کنید و پس از ذخیره اطلاعات اون آپدیت رو نصب کنید.
اجرای برنامه Troubleshooter در مورد آپدیت ویندوز
حل مشکلات معمول در زمان نصب یا ارتقاء ویندوز ۱۰
در ویندوز ۱۰ یک برنامه Troubleshooter تعبیه شده که می تواند هر ایراد و اشکالی رو در ویندوز در زمان آپدیت و ارتقا پیدا و برطرف کند. اگر مشکل و خطا پیش آمده برای شما مبهم می باشد و نمی دانید که چکاری انجام دهید، حتما از برنامه Troubleshooter استفاده کنید. این برنامه همیشه راه حل رو پیدا نمی کند اما می تواند نقطه شروع مناسبی برای رفع مشکلات باشد.
قدم اول : به قسمت پنجره جستجو رفته و عبارت Troubleshooter رو تایپ کنید. سپس بر روی Troubleshooter کلیک کنید تا باز شود.
قدم دوم : این برنامه باز می شود. در بخش Get up and Running شما گزینه Windows Update رو مشاهده می کنید، حال بر روی اون کلیک کنید.
قدم سوم : حالا بر روی گزینه Run the troubleshooter کلیک کنید. حالا این برنامه به صورت اتوماتیک مشکل شما رو تشخیص می دهد و در صورت امکان راه حلی رو پیشنهاد می کند.
قدم چهارم : اگر این برنامه ایرادی در زمینه آپدیت گمشده یا فایل های تخریب شده پیدا کند به شما پیامی ارسال می کند مبنی بر اینکه آیا می خواهید این خطاها برطرف شود و شما باید گزینه Apply this fix یا Skip this fix رو انتخاب کنید.
زمانی که این برنامه تمام شد و مشکل حل شد گزینه خروج رو انتخاب می کنید.
مشکل کمبود فضای داخلی
حل مشکلات معمول در زمان نصب یا ارتقاء ویندوز ۱۰
ویندوز ۱۰ تاحدودی حجم بالایی دارد و به همین خاطر نیازمند فضای مناسبی در سیستم شما می باشد. ورژن ۳۲ بیت این ویندوز نیازمند حداقل حجم ۱۶GB و ورژن ۶۴ بیت نیز نیازمند ۲۰GB می باشد. اگر شما می خواهید این ویندوزها رو از طریق فایل هایی که در درایوهای شما وجود دارد نصب کنید حداقل ۴GB اضافه باید وجود داشته باشد تا این فایل ها بر روی آنها ذخیره شود.
اگر شما با مشکل فضای ذخیره مواجه می شوید باید از برنامه هایی برای تمیز کردن و حذف فایل های اضافه درایوهای خود استفاده کنید. بازی های ۳D یا پکیج برنامه های Adobe فضاهای زیادی رو به خود اختصاص می دهند. اگر مشکل فضای داخلی دارید حتما این برنامه ها رو پاک کنید ولی قبل از این کار حتما از اطلاعات خود Backup بگیرید.
آیا باز هم نیاز به فضای بیشتر دارید؟ما به شما پیشنهاد می کنیم که به ترتیب فایل هایی مانند ویدیو، صوت، تصویر سپس فایل های Document و دیگر فایل ها رو پاک کنید. شما می توانید با استفاده از هارد اکسترنال می توانید این مشکل رو به راحتی حل کنید و فایلی رو هم از روی سیستم خود پاک نکنید. برنامه هایی مانند CCleaner نیز می تواند به شما در زمینه آزادسازی فضا کمک شایانی کند.
مشکلات ISO IMAGE
حل مشکلات معمول در زمان نصب یا ارتقاء ویندوز ۱۰
اگر شما عادت داشتید که از برنامه هایی مانند Microsoft Creation Tool برای رایت یک CD یا ساخت یک USB بوت شده استفاده کنید، این امکان وجود دارد که خود برنامه تخریب شده باشد. این موضوع باعث می شود تا ویندوز شما به درستی نصب نشود. متاسفانه امکان دست کاری فایل های رایت شده بر روی یک CD یا DVD واقعا دشوار می باشد به همین خاطر شما باید دوباره این ویندوز رو نصب کنید یا با استفاده از یک سیستم دیگر ورژن قدیمی تری از ویندوز برای سیستم خود نصب کنید.
اگر شما باز هم با مشکل در زمینه نصب ویندوز ۱۰ مواجه شدید، شاید مشکل شما سخت افزاری باشد. شاید CD/DVD رایتر شما دچار مشکل شده باشد. اگر احساس کردید چنین مشکلی برای سیستم شما وجود دارد حتما از یک رایتر مجازی استفاده کنید.
شما می توانید با استفاده از یک فایل ISO ویندوز خود رو نصب کنید. این موضوع باعث می شود تا مشکلات شما راحت تر برطرف گردند.
ارورهای ویندوز
حل مشکلات معمول در زمان نصب یا ارتقاء ویندوز ۱۰
بعضی اوقات در زمان نصب ویندوز ، شما با ارورهای مختلفی ممکن است مواجه شوید. ارورها در این زمینه به قدری زیاد هستند که نمی شود همگی رو توضیح داد ولی بهترین کار ممکن یادداشت ارور بوده و جستجو ارور مربوطه در اینترنت می باشد.
در بخش پایین تعدادی از راه حل های پیشنهادی رو مشاهده می کنید که امیدواریم بتوانند این ارورها رو برطرف کنند:
هرگونه دستگاه غیرضروری متصل شده به سیستم رو قطع کنید مانند USB. سیستم شما در زمان نصب ویندوز نباید وسیله یا دستگاه غیرضروری به اون متصل باشد.
برای سیستم های PC بهتر است که هرگونه سخت افزار اضافی متصل شده به دستگاه رو قطع کنید مانند کارت های صدای اضافه. همچنین بهتر است اگر هارد اکسترنالی به سیستم متصل شده است رو هم از جریان خارج کنید.
اگر شما تصمیم دارید که ویندوز خود رو ارتقا دهید ما به شما پیشنهاد می کنیم که هرگونه برنامه اضافی رو قبل از این کار پاک کنید. برنامه هایی مانند آنتی ویروس، بازی ها همگی می توانند در زمان ارتقاء ویندوز شما مشکلاتی رو بوجود آورند.
اگر ارتقای ویندوز شما با موفقیت تکمیل نشد، ما به شما پیشنهاد می کنیم حالت خواب دستگاه رو غیرفعال کنید. شما می توانید با تایپ دستور powercfg/h off در بخش Command Prompt این مشکل رو برطرف کنید.
برای نصب ویندوز هم ما به شما پیشنهاد می کنیم که همیشه سیستم خود رو از هرگونه برنامه اضافه پاک کنید تا دیگر در زمان نصب یا ارتقاء با مشکلات و خطا مواجه نشوید.
مشکل سخت افزار ناسازگار
حل مشکلات معمول در زمان نصب یا ارتقاء ویندوز ۱۰
ویندوز ۱۰ با سخت افزارهای متفاوتی اجرا می شود مانند تبلت ها، سیستم های کم مصرف اما یک حداقلی در این زمینه وجود دارد. اگر سیستم شما پردازنده ای کمتر از ۱GHz یا رم کمتر از ۱GB برای ویندوز انتخابی در اختیار دارد، قطعا ویندوز شما نصب نخواهد شد.
منبع:کالاسودا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها