کد خبر: 495415
تاریخ انتشار :

بلاتکلیفی سپنتا نیکنام ادامه دارد/ نیکنام : کمیسیون های قضایی و سیاسی با حضور نکینام در شورا موافت کردند/ عضو زرتشتی شورای شهر یزد: شنیده ام یک نفر در مجمع مخالف است / محسن رضایی: این همه شایعه پراکنی و غوغاسالاری باعث نگرانی است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز، خبری که محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی دیروز داد ، این تصور را ایجاد کرد که گره از پرونده عضو زرتشتی شورای شهر یزد باز شده است اما این طور نیست. کولیوند دیروز از موافقت کمیسیون‌های قضایی و سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بازگشت «سپنتا نیکنام» به شورای شهر یزد خبر داده بود و سپنتا نیکنام نیز امروز در صفحه توییر خود ضمن تشکر از پیام های تبریکی که به سویش روان شده توضیح داد این موافقت صرفا به کمیسیون های مذکور محدود است و تکلیف او بعد از رای گیری در مجمع تشخیص مصلحت نظام روشن خواهد شد.
او همچنین در گفت و گویی از شایعات موجود و برخی مخالفت ها با به نتیجه رسیدن این پرونده سخن گفت. نیکنام ماجرايي پيش آمد برای خود را يك زنگ خطر دانست و گفت: نبايد با تصميمي اشتباه وحدت مردم در اين‌گونه مناطق را خدشه‌دار كنيم.
وی تعلل و اختلاف نظرها را در به تاخير افتادن طرح بحث حضور اقليت‌هاي ديني در شوراي‌شهر موثر دانست و گفت: تعلل را از اين بابت مي‌گويم كه طرح بحث حضور اقليت‌ها در شورا مي‌تواند در وضعيت فعلي كشور اتحاد دوباره ايرانيان را رقم بزند و اقليت‌ها را به عنوان ساكنان سرزمين ايران در مديريت شهر دخيل كند. مباحث ديگري نيز مانند اختلاف‌نظر در اين مساله وجود دارد. البته شنيده‌ها حاكي از آن است كه مخالفت و پيگيري يك شخص در اين مساله نقش دارد كه ترجيح مي‌دهم فعلا در اين رابطه صحبت نكنم.
بعد از اظهار نظر کولیوند و توضیحات عضو زرتشتی شورای شهر یک بار دیگر پرونده سپنتا نیکنام در مرکز توجه قرار گرفت و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد. او گفت : در فرودین ماه مهلت سه ماهه رسیدگی به پرونده سپنتا نیکنام تمام شده بود اگر رسیدگی به آن را تمدید نمی‌کردیم نظر شورای نگهبان‌قعطی و از دستور کار مجمع خارج می شد. با پیشنهاد این جانب و موافقت آیت‌الله شاهرودی تمدیدی رسیدگی که طبق آیین نامه که حداکثر یک سال می تواند باشد انجام شد.
وی یادآور شد: حل این نوع اختلافات به رای دو سوم مجمع تشخیص مصلحت نظام نیاز دارد به همین دلیل دو هفته پیش بین دو کمییسون حقوقی و سیاسی مجمع جلسه‌ای مشترک گذاشتیم تا نظرات آنها به هم نزدیک‌تر شود.
رضایی افزود: این همه فضای شایعه پراکنی و غوغا سالاری که فرصت طلبان سیاسی درمی آوردند باعث نگرانی‌هایی است . این افراد با دروغ پردازی ، محیط عقلانی تصمیم گیری را هدف قرار داده‌اند، برخی از آنها نه به ایران ، نه به مردم و نه به اقلیت‌ها رحم نمی‌کنند و با سیاسی کاری فقط به دنبال منافع خود هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها