کد خبر: 495546
تاریخ انتشار :

حمله نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی به کشتی آزادی ۲

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت که نیروی دریایی ارتش اسرائیل امروز یک فروند کشتی با ۸ نفر سرنشین را توقیف کرد.
وی خاطرنشان ساخت که این کشتی پس از بازرسی به یکی از پایگاه های ارتش اسرائیل در بندر اشدود واقع در فلسطین اشغالی انتقال داده خواهد شد.
کشتی آزادی ۲ امروز از بندر غزه به سمت دنیای خارج حرکت است، این دومین کشتی است که به منظور شکستن محاصره این باریکه از سواحل غزه راهی دنیای خارج می شود.
به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، صلاح عبدالعاطی، عضو کمیته برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره باریکه غزه تاکید کرد که هدف از سفر این کشتی به تصویر کشیدن رنج و محنت های ساکنان تحت محاصره باریکه غزه همزمان با عزیمت کشتی های لغو محاصره به سمت این باریکه در ماه آینده است.
عبدالعاطی خاطر نشان کرد که کشتی آزادی ۲ از بندر غزه حرکت کرده است و شماری از سرنشینان آن بیماران و مجروحان تظاهرات بازگشت هستند.
وی مسئولیت جان و سلامت سرنشینان این کشتی را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و خواستار حمایت جامعه بین الملل از آنان شد.
کمیته عالی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره روز گذشته در بیانیه ای مطبوعاتی خواستار آزادی فوری کاپیتان و خدمه کشتی آزادی یک شد.
رژیم صهیونیستی دو ماه پیش اولین کشتی آزادی را که از ساحل غزه به سمت بندر قبرس به حرکت درآمده بود، پس از طی ۱۲ مایل مسافت توقیف و آن را به بندر اسدود منتقل کرد و تمامی سرنشینان آن را نیز بازداشت کرد.
سرنشینان این کشتی پس از مدتی آزاد شدند، اما کاپیتان و تعدادی از خدمه آن همچنان بازداشت هستند.
محاصره غزه وارد دوازدهمین سال شده است و رژیم صهیونیستی اخیرا با اتخاذ تصمیماتی نژاد پرستانه حلقه محاصره این باریکه را بیش از پیش تنگ کرد تا بر رنج و محنت های ساکنان آن افزوده شود. بر اساس تصمیمات جدید رژیم صهیونیستی، گذرگاه کرم ابو سالم به روی واردات و صادرات کالا از نوار غزه بسته شده و مسافت مجاز برای ماهیگیری فلسطینیان نیز از ۹ مایل به ۶ مایل کاهش یافته است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها