کد خبر: 495554
تاریخ انتشار :

اعلام امریکا مبنی براعطای معافیت ازتحریم نفت ایران/قیمت کاهش یافت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه با رشد اختلالات در تولید نفت نروژ و لیبی رشد کرده بود، اما پس از این‌که ایالات‌متحده اعلام کرد درخواست‌های معافیت از تحریم نفت ایران را در نظر خواهد گرفت، همه رشد قیمت خود را از دست داد.
هرچند قیمت نفت برنت امروز توانست همچنان با ۶۴ سنت افزایش به هر بشکه ۷۸.۷۱ دلار برسد، اما این درحالیست که پیش از بیانیه آمریکا، قیمت نفت تا ۷۹.۵۱ دلار هم بالا رفته بود.
نفت آمریکا هم که امروز تا ۷۴.۷۰ دلار برای هر بشکه بالا رفته بود، تا ۷۳.۹۸ دلار افت کرد که البته همچنان ۱۳ سنت از قیمت تمام شده دیروز بیشتر است.
باب یاگر، مدیر شرکت انرژی میزوهو، می‌گوید: قیمت نفت در جلسه امروز خود، به فاصله نزدیکی از رکوردهای ۴ ساله خود رسیده بود.
افت قیمت نفت به دنبال آن انجام شد که وزیر خارجه آمریکا، مایک پومپئو اعلام کرد ایالات‌متحده درخواست‌های برخی از کشورها برای معاف شدن از تحریم‌های نفتی ایران، را که از ماه نوامبر اجرایی می‌شوند، در نظر خواهد گرفت.
فیل فلین تحلیل‌گر گروه پرایس فیوچرز در شیکاگو، گفت: این اظهارات باد را از بادبان قایق امروز بازار نفت خارج کرد.
او ادامه داد: اما این با چیزهای قبلی‌ای که آنها گفته بودند مغایرت نداشت. اما همه چیز به این بستگی دارد که آنها در مورد کدام کشورها بحث می‌کنند. آیا مسئله در مورد خریداران بزرگ نفت ایران است؟ آیا منظور هند است؟ ... آیا این یک معافیت موقت است؟
اما نگرانی‌ها از عرضه، بازارها را آشفته کرده و قیمت برنت را بالا می‌برد.
صدها کارگر تاسیسات نفت و گاز دریایی نروژ، روز سه‌شنبه پس از رد کردن پیشنهاد مربوط به دستمزد، دست به اعتصاب زدند که منجر به تعطیلی یک چاه نفت شد که اپراتور آن هم شرکت شل بود.
از طرفی طبق اعلام روز دوشنبه شرکت ملی نفت لیبی، تولید نفت این کشور از رکورد ۱.۲۸ میلیون بشکه در روز خود که در ماه فوریه به دست آمده بود، به ۵۲۷ هزار بشکه در روز افت کرده است.
در فضای بازارها، نگرانی‌ها هر روز در حال افزایش است چرا که اگر حتی عربستان سعودی بتواند افت تولید نفت ایران به علت تحریم‌های آمریکا را جبران کند، با این کار از تمام ظرفیت ذخیره دنیای نفت استفاده خواهد شد و بازارها در برابر هر اختلال تولیدی، به شدت آسیب‌پذیر خواهند شد.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها