کد خبر: 495911
تاریخ انتشار :

گزارش تحلیلی آسیا تایمز:خریداران نفت ایران زیر بار تحریم های آمریکا نمی روند/هند و چین به عنوان مصرف کننده بزرگ نفت نمی توانند و نمی خواهند واردات نفت از ایران را متوقف کنند/ژاپن و کره جنوبی در حال رایزنی با واشنگتن برای گرفتن معافیت هستند/نیاز فراوان به

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آسیا تایمز گزارش کرد شرکت ها و پالایشگاه های نفتی در کره جنوبی، ژاپن، چین و هند به نفت ایران نیاز دارند و در برخی از پالایشگاه ها این نیاز بسیار بالاست.
این گزارش می افزاید برای نمونه شرکت نفتی 'ساینوپک' چین برای تامین نفت پالایشگاه های خود در استان های مختلف به شدت به نفت ایران نیاز دارد.
آسیا تایمز می نویسد هند و چین به عنوان مصرف کننده بزرگ نفت نمی توانند و نمی خواهند واردات نفت از ایران را متوقف کنند.
این شبکه می افزاید کشورهای ژاپن و کره جنوبی هم که از سوی آمریکا تحت فشار قرار گرفته اند در حال رایزنی با واشنگتن برای گرفتن معافیت هستند زیرا بازار آنها آسیب پذیری بالایی دارد و کاهش واردات نفت از ایران و بالا رفتن بهای نفت در بازار بین المللی به آنها خسارت زیادی می زند.
این شبکه تصریح می کند که فشار آمریکا بر کشورها زیاد است اما نیاز فراوان آنها به نفت خامی که از ایران وارد می شود، اجازه توقف خرید به آنها نخواهد داد در کشورهای دیگر نظیر ترکیه هم مشکلات در صورت توقف خرید زیاد خواهد شد زیرا برای مثال این کشور نزدیک به 50 درصد از نفت مورد نیازش را از ایران تامین می کند.
بنا به این گزارش عراق هم حاضر به توقف همکاری هایش با ایران نیست این کشور اکنون نفت خود را از کرکوک به پالایشگاهی در کرمانشاه می فرستد و پس از آن نفت پالایش شده را برای مناطق جنوبی عراق از ایران تحویل می گیرد.
آسیا تایمز خاطر نشان می کند که چین اگرچه با عربستان همکاری انرژی دارد و به دنبال خرید 5 درصد سهام آرامکو به ارزش 100 میلیارد دلار است اما از سال 2012 میلادی بخش زیادی از نفت ایران را با یوان پول ملی خود خریداری کرده است و اگر اروپا قصد پشت کردن به ایران داشته باشد آن زمان حجم تجارت انرژی میان چین و ایران به 40 میلیارد دلار در سال خواهد رسید.
شبکه خبری شرق آسیا می نویسد که اکنون بحث و جنگ انرژی است روسیه و ایران مشترکا روی ذخایر نفت و گازی به ارزش سرسام آور 45 هزار میلیارد دلار تکیه زده اند این در صورتی است که عربستان در بهترین حالت فقط برای 20 سال دیگر قدرت عرضه این میزان نفت را خواهد داشت و ذخایرش را از دست می دهد.
به گزارش ایرنا، مقامات آمریکایی اعلام کرده اند خریداران نفت خام از ایران باید تا چهارم نوامبر(13 آبان 1397) واردات نفتی خود از ایران را پایان دهند، در غیر این صورت مشمول تحریم ثانویه آمریکا خواهند شد.
تعلیق تحریم های نفتی که از زمان خروج آمریکا از برجام و عهدشکنی رییس جمهوری این کشور اعلام شد، تا 13 آبان ادامه می یابد.
تحریم های ثانویه آمریکا علیه طرف های خریدار نفت خام از ایران که مغایر قوانین تجارت بین المللی است، موجب واکنش منفی کشورهای مختلف شده به طوری که تعدادی از کشورها در صدد مستثنی شدن خود هستند و برخی از کشورها نیز اعلام کرده اند که آن را اجرا نخواهند کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها