کد خبر: 495940
تاریخ انتشار :

مقتدی صدر برای نخست وزیری مجدد العبادی شرط تعیین کرد: استعفا از حزب الدعوه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، 'ضیاء الاسدی' یکی از اعضای دفتر مقتدا صدر روز پنجشنبه گفت: استعفای العبادی از حزب الدعوه یکی از خواسته‌های رهبر جریان صدر و دیگر گروه‌های سیاسی است و هر کسی که سکان دار نخست وزیری می‌شود، باید نماینده و رئیس تمامی مردم عراق باشد.
الاسدی در ادامه افزود: تجربه نشان می‌دهد، زمانی که مسئولان، مناصبی را عهده دار می‌شوند، ارتباطات حزبی، عملکردشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نفوذ حزب آن‌ها در برخی از رویداد‌های حساس، مشهود است.
این مقام نزدیک به جریان صدر گفت: شرایط کشور حساس و مردم خواستار حل مشکلات هستند و ما به یک شخصیت مستقل و قدرتمند نیازمند هستیم و این مهم زمانی حاصل خواهد شد که مقام ارشد دولت از حزب و جریان سیاسی خاص به دور باشد.
این مقام مسئول همچنین از تفاهم میان پنج ائتلاف پیروز چهارمین انتخابات پارلمانی عراق شامل 'سائرون'، 'النصر'، ائتلاف ' الفتح'، 'الحکمه ' و ' الوطنیه' خبر داد.
الاسدی تصریح کرد: این گروه‌های پنج گانه در روز‌های آینده برای تشکیل ائتلافی بزرگ‌تر که زمینه‌ای برای شکل گیری دولت آینده عراق خواهد بود، تشکیل جلسه خواهند داد.
در چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق که ۲۲ اردیبهشت ۹۷ با مشارکت ۴۴.۵ درصد واجدین شرایط برگزار شد، فهرست‌های انتخاباتی 'سائرون' (مقتدا صدر) با ۵۴ کرسی، الفتح (هادی العامری) با ۴۷ کرسی، النصر (حیدر العبادی) با ۴۲ کرسی، بیشترین آراء را به دست آوردند.
دولت قانون (نوری المالکی) با ۲۶ کرسی، دمکرات (مسعود بارزانی) با ۲۴ کرسی، الوطنیه (ایاد علاوی) با ۲۰ کرسی، جریان حکمت (سیدعمار حکیم) با ۱۹ کرسی و اتحادیه میهنی (کوسرت رسول جانشین جلال طالبانی) با ۱۸ کرسی در رده‌های بعدی قرار گرفته اند.
منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها