کد خبر: 495976
تاریخ انتشار :

مخالفت آمريكا با درخواست فرانسه براي معاف شدن از تحريم ايران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه، امروز- جمعه- در گفت‌وگو با روزنامه «فیگارو»، اعلام کرد تلاش کشورش برای معاف‌ شدن شرکت‌ها، کارخانه‌ها و بانک‌های فرانسوی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران بی‌نتیجه بوده است.
به گزارش نامه نيوز، مقام‌های فرانسوی از وزارت خزانه‌داری آمریکا خواسته بودند کمپانی‌های فرانسوی که در زمینه انرژی، تولید دارو و خودرو با ایران همکاری دارند، از تحریم‌های یک‌جانبه این کشور علیه ایران معاف شوند.
حال رد درخواست آنها از سوی آمریکا پیامدهایی جدی برای ادامه فعالیت کمپانی فرانسوی خواهد داشت که پس از توافق هسته‌ای با ایران در سال ۲۰۱۵، معاملات تجاری خود با این کشور را گسترش دادند.
برنو لومر در گفت‌وگو با فیگارو تأکید کرده که اروپا نیازمند «واکنش سریع» به این تحریم‌ها و حمایت از استقلال اقتصادی خود است.
وزیر دارایی فرانسه گفته است که اروپا باید ابزارها مورد نیاز خود برای مقابله با تحریم‌های فرامرزی را فراهم و از منافع اقتصادی خود دفاع کند.
او پیشتر هم از اعمال قوانین داخلی آمریکا به سراسر جهان انتقاد کرده و گفته بود: «ایالات متحده نباید پلیس اقتصادی جهان باشد.»
خبر دست رد آمریکا بر سینه فرانسوی‌ها در حالی منتشر می‌شود که چند کشور دیگر از جمله ژاپن و کره‌جنوبی هم در حال مذاکره با دولت ترامپ برای گرفتن معافیت هستند.
منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها