کد خبر: 495979
تاریخ انتشار :

پیشنهاد مجدد روس ها: حاضریم در مقابل دریافت نفت، کالا تحویل ایران بدهیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش رویترز، الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه، روز جمعه، ۲۲ تیر گفت که با اجرایی شدن دور جدید تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، امکان توافق بین جمهوری اسلامی و روسیه در مورد مبادله نفت با کالا وجود دارد.
نوواک گفته است که در حال حاضر، دولت روسیه مشغول بررسی "مسایل حقوقی مرتبط با قرارداد احتمالی بین دو طرف در این زمینه است."
با نزدیک شدن زمان تحریم‌ نفتی ایران، گفته شده است که آمریکا از روسیه، به عنوان یکی از صادرکنندگان عمده نفت در جهان، خواسته است با افزایش تولید، جبران کاهش عرضه نفت در جهان را کرده و مانع از افزایش قیمت نفت در بازار جهانی شود. در حالیکه آمریکا هشدار داده که در صدد قطع صدور نفت ایران است، واکنش ایالات متحده به انتقال نفت از ایران به روسیه مشخص نیست.
سابقه پیشنهاد تجارت پایاپای نفت ایران با کالاهای روسی به سال ۲۰۱۴ و قبل از اجرایی شدن برجام باز می‌گردد.
در آن زمان گفته شد که مذاکراتی در جریان است تا روسیه در برابر دریافت تا پانصد هزار بشکه نفت خام از ایران، کالاهای تولیدی خود را به ایران صادر کند. پیش از نیز با توجه به تشدید تحریم نفتی و بانکی علیه ایران از سال ۲۰۱۱ به بعد، انجام معاملات تهاتری - کالا در برابر کالا - بین ایران و کشورهای دیگر مطرح شده و به طور محدود اجرا شده بود. در چنین مبادلاتی، هیچ نقل و انتقال پولی صورت نمی‌گیرد.
منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها