کد خبر: 495997
تاریخ انتشار :

سهمیه اضافی بعضی از اعضای اوپک قابل قبول نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز آیت الله خامنه ای: با تثبیت قیمت نفت توسط اوپک تقاضای سهمیه اضافی از سوی بعضی کشورها قابل قبول نیست.
مراسم روز شهادت امام صادق(ع) و روز فیضیه در مهدیه تهران با سخنرانی رئیس جمهور برگزار شد.
آیت الله خامنه ای: کشور ما امروز در جهان از قدرت بسیار بالائی برخوردار است.
دومین اجلاس سازمان همکاری های اقتصادی در آنکارا با حضور نمایندگان سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان آغاز به کار کرد.
مسئولان گمرکی کشور خواستار اصلاح قوانین مربوط به کارگران شاغل در حوزه خلیج فارس شدند.
دیدار وزیر نفت با آیت الله خامنه ای
مهندس غرضی وزیر نفت با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار وزیر نفت گزارشی از وضع انرژی جهانی و تغییرات میزان مصرف این انرژی ها در سطح جهان در طول 15 سال گذشته و نیز پیش بینی های آینده و نیز کم شدن میزان مصرف نفت در سطح جهان و کم شدن سقف تولید اوپک را به اطلاع رئیس جمهور رساند.
آیت الله خامنه ای نیز در این دیدار تاکید کرد: در شرایطی که اوپک به طور جدی سعی در تثبیت قیمت نفت دارد تقاضای سهمیه اضافی از جانب برخی کشورها به هیج وجه قابل قبول نیست. گفتنی است عربستان سعودی تهدید کرده است که میزان تولید نفت خود را بالا خواهد برد.(1)
آیت الله خامنه ای: تمدن های غربی شکست خورده اند
مراسم بزرگداشت شهادت امام صادق(ع) و روز فیضیه با شرکت علما، روحانیون، مسئولین دولتی و گروه انبوهی از امت مسلمان تهران با سخنرانی آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در مهدیه تهران برگزار شد.
رئیس جمهور در این مراسم گفت: کشور ما امروز در جهان از قدرت بسیار بالائی برخوردار است و این قدرت ناشی از ایمان، انگیزه معنوی و قدرت مردمی است. مبارزه ای که ملت ما امروز به آن سرگرم است یک مبارزه طولانی است و لزوم شناخته شدن ابعاد این مبارزه کاملا احساس می شود و اگر وقایع تاریخ مبارزات را بررسی کنیم روشن خواهد شد که کانون مبارزات فیضیه بوده است.
رئیس شورای عالی دفاع افزود: با پیروزی نهضت اسلامی ما تاکنون تنها قدم اول را برداشته ایم و وظیفه اصلی ما در این برهه این است که با توسل به ارزش های اسلامی الگوئی نمونه برای سایر ملل در جهان باشیم.
رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: تمدن های غربی در دنیا چه در نظام سرمایه داری و چه در نظام کمونیستی شکست خورده است و غرب که با از خدا بریدگی در حال نابودی است حتی در درون خود نیز با تضادها و تعارضاتی رو به رو است که نهایتا آن را به شکست می کشاند.(2)
برگزاری نشست اکو در آنکارا
اولین دوره از دومین اجلاس شورای عالی سازمان همکاری اقتصادی اکو با شرکت اعضای مربوطه از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای پاکستان و ترکیه در آنکارا به ریاست قائم مقام وزارت امور خارجه ترکیه افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از آنکارا برادر کاظم پور اردبیلی رئیس هیئت ایرانی در جلسه افتتاحیه این اجلاس بر ضرورت تشکیل کارگروه های اقتصادی جهت کم کردن نفوذ ابرقدرت ها در کشورهای جهان سوم و مسلمان را مورد تاکید قرار داد. وی در زمینه همکاری های جدید بین سه کشور نیز گفت: همکاری های جدید باید با برنامه ریزی دقیق و واقع بینانه که متضمن منافع سه ملت مسلمان باشد باید انجام بگیرد تا اشتباهات گذشته تکرار نشود.(3)
برگزاری سمینار مسئولان گمرک کشور در بازرگان
سمینار سه روزه مسئولان گمرکات سراسر کشور که با شرکت دکتر نمازی وزیر امور اقتصادی و دارائی، هاشم طاهری رئیس کل گمرک ایران و مسئولان گمرک سراسر کشور و تنی چند از کارشناسان عالی رتبه گمرکی در مرز بازرگان تشکیل شده بود با انتشار قطعنامه ای در 11 ماده به کار خود پایان داد.
در بخشی از قطعنامه این سمینار آمده است در جهت اجرای سیاست عدم تمرکز و ایجاد تسهیلات لازم برای مراجعین به گمرکات کشور و تسریع در امر ترخیص کالا، سمینار پیشنهاد می نماید که به مدیران و مسئولان گمرکات اجرائی اختیارات لازم تفویض شود تا مشکلات آنها در محل به سرعت حل و فصل گردد همچنین در این قطعنامه به دلیل مشکلات عدیده ای که برای کارگران شاغل در حوزه خلیج فارس به دلیل اجرای قوانین و اصلاحیه های قبلی ایجاد شده بود خواستار اصلاح قوانین مربوط به کارگران شاغل در این حوزه شده است.(4)
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها