کد خبر: 498558
تاریخ انتشار :

درمان ساده سیاتیک با روش های خانگی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

1.نوشیدن چای گیاهی و دمنوش‌ هایی نظیر گل گاو زبان و یا نعناع می‌ تواند به کاهش درد و ریلکس شدن اعصاب کمک کند و دردهای ناشی از سیاتیک را تخفیف دهد.
2.زغال اخته جامائیکایی معمولا یک ازانتخاب ها برای کاهش و درمان درد عصب سیاتیک است. این گیاه ازپوسته درخت زغال اخته ساخته میشود وبه صورت کپسول یاتنتورویا چایی یا پودرمیتواند مصرف شود.
3.افزودن چاشنی‌ها و ادویه‌ های گرم مثل زردچوبه، دارچین و عسل به برنامه غذایی مبتلایان به درد سیاتیک می‌ تواند موثر باشد.
4.مصرف جوشانده سیاهدانه یا پودر شده آن که با عسل مخلوط شده باشد به صورت خوراکی طی دوره ای دو ماهه بسیار مفید است. اگر شب قبل از خواب مصرف شود بهتر است. همچنین می توان از آن به عنوان ضماد بر روی موضع درد استفاده کرد. (مصرف موضعی)
5. زردچوبه گیاهی است که برای کاهش التهابات بسیار مناسب است بهتر است که زردچوبه را در شیر داغ ،کره یا روغن نارگیل همراه با مقداری فلفل مخلوط کنید و با اضافه کردن پیپرین (ماده ای در فلفل که باعث تحریک معده میشود)باعث تقویت مفصل میشود. معمولا زردچوبه برای درمان سیاتیک موثر است.
6. توصیه می شود افراد مبتلا به دردهای سیاتیکی، روزانه ۳۰ گرم گل بابونه خشک را در ۱ لیتر آب دم کرده و طی 3وعده میل نمایند.
7. دانه شنبلیله دارای خواص ضد التهابی بی‌شماری است که می‌تواند برای درمان سیاتیک، نقرس و آرتریت روماتوئید مفید باشد. دانه‌ها را آسیاب کنید و به یک لیوان شیر اضافه کنید. سپس ترکیب را تا زمانی که حالت خمیری پیدا کند، بجوشانید. سپس محصول نهایی را روی محل درد مالید و اجازه دهید چند ساعت به همین حالت باقی بماند.
8. ریشه ی والریان یا همان علف گربه، خاصیت آرامبخشی دارد و در بهبود درد های مزمن مفید است، مخصوصا برای تسکین درد سیاتیک ناشی از گرفتگی عضله. این گیاه، حاوی روغن هایی است که عضلات شما را شل میکند و فشار روی عصب را کاهش میدهد. همچنین به عنوان خواب آور هم استفاده میشود. با پزشک خود مشورت کنید و برای چند هفته روزی سه بار از مکمل والریان استفاده کنید. همچنین میتوانید برای چند هفته از چای والریان استفاده کنید.
درمان درد سیاتیک به کمک طب سنتی
1.ترکیب روغن سقز و بادام تلخ را به روی کمر باید به آرامی ماساژ داد تا فشار ناشی از آن از روی رگ‌های سیاتیک برداشته شود.
2.می توان ۱۰ گرم دنبه گوسفندی به اضافه ۲ قاشق مرباخوری زردچوبه و چهار عدد خرما به همراه ۲۰ گرم آرد گندم و ۲۰ گرم قرص ضد درد کمر را با هم مخلوط کرد، آن را به پارچه‌ای آغشته کنید و بر روی کمر قرار دهید و تا صبح به همان حالت قرار دهید.
3. ماساژ دادن نیز به دلیل تقویت گردش خون در درمان سیاتیک موثر است، به ویژه اگر عامل آن گرفتگی عضلات باشد. روزی یک مرتبه ماساژ دهید. همچنین می‌توانید یک لیوان روغن کنجد را با سه قاشق غذاخوری پودر جوز ترکیب کرده و حرارت دهید و پس از خنک شدن از آن برای ماساژ دادن استفاده کنید. این نوع ماساژ را هفته‌ای دو تا سه بار تکرار کنید.
همچنین ادعا می شود که حجامت و طب سنتی نیز در کاهش درد سیاتیک کمر و پا بی تاثیر نیستند.
راه های پیشنهادی دیگر برای درمان سیاتیک
ورزش های کششی و نرمشی نیز دردهای ناشی از سیاتیک را تخفیف دهد. اما باید مراقب بود که از انجام ورزش های چرخشی و پرتابی پرهیز کرد.
هر شب قبل از خواب داخل ظرفی 10 لیتر آب گرم سرکه سیب و نمک بریزید و خوب هم بزنید. پاها را به مدت 10 دقیقه در آب خیس کنید و بعد از آن پاها را خشک کنید. در طول شب پاها را خوب باپتو گرم نگه دارید و صبح جوراب بپوشید و هرگز پابرهنه نباشید.
پیشگیری از درد سیاتیک
انجام تمرینات: انجام تمرینات استقامتی برای مفصل کمر، شکم و ماهیچه های اصلی می تواند یکی از عوامل موثر در حفظ سلامتی مفصل کمر باشد.
اصلاح حالت های بدن: حتما صندلی را که برای نشستن انتخاب می کنید به صورتی باشد که از مفصل کمر شما محافظت کند و بتوانید پای خود را روی زمین قراردهید و بازوهای شما در حالت استراحت قرار بگیرد.
شششش
اصلاح حرکات وفعالیت ها: از خودتان مراقبت کنید. برای بلند کردن اشیاءسنگین حتما زانوهای خود را خم کنید ومفصل کمرتان را کاملا صاف نگه دارید، بسیار از دلایل بروز علائم سیاتیک کمر و پا در اثر صدمات وارد به کمر به وجود می آید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها