کد خبر: 500479
تاریخ انتشار :

گفتگوی جنجالی نامه نیوز با نماینده حامی مستضعفان/قاضی‌پور: از قدیم وضع مالی ما خوب بود/در تهران، مشهد و ارومیه خانه دارم/باغچه خانوادگی گردو داریم/در زمین کشاورزی‌ام گندم می‌کارم/هرچه این روزنامه نگاران زنجیره ای علیه من بنویسند به نفع من است

گفتگوی جنجالی نامه نیوز با نماینده حامی مستضعفان/قاضی‌پور: از قدیم وضع مالی ما خوب بود/در تهران، مشهد و ارومیه خانه دارم/باغچه خانوادگی گردو داریم/در زمین کشاورزی‌ام گندم می‌کارم/هرچه این روزنامه نگاران زنجیره ای علیه من بنویسند به نفع من است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امید کرمانی‌ها: نادر قاضی پور را همه به عنوان مدافع قشر مستضعف و کارگر جامعه می شناسند اما توئیتی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که نشان می دهد او زندگی عیانی دارد. به همین خاطر با نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه به گفتگو نشستیم.

در فضای مجازی توئیتی انتقادی خطاب به شما منتشر شده با این متن که "آقای قاضی پور نماینده ارومیه برای اثبات ساده زیستی اش گفته شبها در مجلس می خوابد. آیا او حاضر است برای باغ بزرگ و چند خانه در ارومیه و تهران که منتسب به اوست و سفر اروپایی با فرست کلاس شفاف سازی کند تا معلوم شود چقدر از شعار «به عشق امام حسین یا حسین» کاسبی کرده است؟". این توئیت را شما دیدید؟

بله، یکی از نمایندگان متنش را به من نشان داد.

شما در ارومیه باغ بزرگ چندمیلیاردی دارید؟

انشاءالله او {نویسنده توئیت} بیاید و ثابت کند باغ برای من است، من کلا باغ را تقدیم به او می کنم. خانواده ما یک باغچه با انباری 6 در 3.5 دارد که اکثر درختانش گردو است. او بیاید یک شب آنجا بخوابد، رضایت کل خانواده را می گیریم و باغچه را تحویلش می دهم.

یعنی باغچه گردوی برای شما و اخوان است؟

برای کل خانواده است.

آخر نگفتید باغچه شما چند متر است؟

بزرگ است. باغچه گردو می خورد چند متر باشد؟

یک هکتار.

خیر (خنده). آن برای من نیست. من زمین کشاورزی دارم گندم کاشته بودم و درو کردم. زمستان هم محصول دیگری خواهم کاشت.

آیا در تهران و ارومیه هم چندتا خانه دارید؟

من قبل از نمایندگی مجلس در خیابان نظام آباد تهران یک خانه دو طبقه و یک تک واحدی 70 متری داشتم. خانه دو طبقه را فروختم ولی یک واحد را نگه داشتم. آدرسش هم خیابان نظام آباد، خیابان شهید مدنی، خیابان شهید محمودی، کوچه شهید علی اکبر وهات است. اگر او {نویسنده توئیت} بتواند یک شب در نظام آباد بخواد در خدمتش هستم.

اینکه یک شرکت ایتالیایی از شما دعوت کرده و شما در جواب گفتید حتما باید بلیت هواپیما برای قسمت فرست کلاس باشد صحت دارد؟

به هیچ عنوان صحت ندارد. مسافرت های من کمترین است. 11 سال نماینده مجلس هستم و حتی یک مرتبه با رئیس مجلس یا گروه دوستی پارلمانی سفر خارجی نرفتم. عضو کمیسیون صنایع هستم و کمترین مسافرت را در دوره هشتم، نهم و دهم مجلس، من رفتم.

کلا وقتی هواپیما سوار می شوید در قسمت عادی می نشینید یا فرست کلاس؟

مجلس هر چه بگیرد همان است اما وقتی با خانه کارگر کره شمالی می روم معمولی است.

یعنی در پروازهای داخلی نیز فرست کلاس سوار نمی شوید، مگر آنکه مجلس برای شما بلیت گرفته باشد؟

تا حالا دوبار از طرف مجلس مسافرت رفتم که مربوط به کمیسیون صنایع مجلس بود. ایتالیا را نمی شناسم و نه می دانم کیست؟ نه طرفش هستم. با وزرا هم سفر نرفتم. وزرا هم که به من زنگ می زنند و می گویند بیا با هم سفر برویم قبول نکردم. تا حالا با یک وزیر خارجه من سفر نرفتم.

اگر در داخل کشور بخواهید مسافرت شخصی بروید مثلا به مشهد سفر کنید، بلیت پرواز عادی می گیرید یا فرست کلاس؟

من جانباز 30 درصد هستم، عادی سوار می شوم. برای او {نویسنده توئیت} بنویس قاضی پور 11 سال نماینده مجلس است اما یک ثانیه غیبت و تأخیر ندارد. در سالهای نمایندگی جمعا 2 روز برای فوت پدرم و فوت امام جمعه مرخصی رفتم. جزء منظم ترین نمایندگان مجلس در صحن، کمیسیون و هنگام رأی گیری هستم. اگر سفر خارجی رفتم چرا مرخصی نگرفتم؟ از ابتدای سال 97 تاکنون 4 وزیر بهداشت، جهادکشاورزی، نفت و راه و شهرسازی به صحن علنی مجلس آوردم. این در حالی است همکارانی دارم که 4-5 دوره نماینده مجلس هستند اما یک وزیر را هم به صحن نیاوردند. در تاریخ دنیا سابقه ندارد که یک نماینده ظرف 4 ماه، 4 وزیر را به صحن علنی مجلس بیاورد چون همه می دانند آوردن یک وزیر به صحن مجلس چقدر هزینه، حاشیه و فشار دارد. در مجلس هشتم و نهم بیشترین سئوال و تذکر به وزرا برای من بود و در آوردن وزرا به صحن علنی نفر اول هستم. در مجلس دهم نیز فعلا من رتبه اول را در این موضوع دارم. نمی دانم این کسی که چنین متنی را درباره من نوشت، اصولگراست یا اصلاح طلب اما بهتر بود اول از خود من سئوال می کرد. اگر مجلس می خوابم برای آن است که بیشتر خدمت کنم. همین الان در دفتر کارنمایندگی ام پشت میز با لباس راحتی هستم، در اتاق را هم قفل کردم و نامه های مردم را می خوانم. اگر بروم خانه و برگردم یک ساعت رفت و یک ساعت برگشت زمان می برد اما این 2 ساعت را در مجلس می مانم و در خدمت مردم هستم. 11 سال نماینده مجلس هستم، یک مرتبه خانواده ام را تهران نیاوردم. البته قبل از نمایندگی مجلس زن و بچه ام را تهران می آوردم. به کوری چشم دشمنان مشهد یک آپارتمان دارم. من و بچه هایم، برادر و خواهرم در سفر مشهد به آن خانه می رویم و هتل اتاق نمی گیریم. در واقع آپارتمان خانوادگی ماست. یک بار در عمرم با کمیسیون صنایع به کیش رفتم. خانواده من نه کیش، نه شیراز و نه اصفهان را دیده است. چهار بچه دارم، 2 پسر و 2 دختر. دخترانم فوق لیسانس، خانه دار و هر کدام 2 بچه و پسرانم دانشجو، متأهل و بچه دارند. فرزندانم نیز در ارومیه زندگی می کنند. می دانید من نمازجمعه و هیأت های عزاداری ام ترک نمی شود و همه سر این قضیه دیوانه می شوند؟

در کل زندگی لاکچری ندارید؟

لاکچری چیست؟

یعنی شیک و باکلاس.

قیافه و لباس های من را دیدید؟

بله. عادی معمولی است.

چند سال است؟

11 سالی است.

خیر چهل سال همین طور است. من پژو سوار می شوم. پسرانم وانت سوار می شوند. خانه ای که در اورمیه زندگی می کنم از زمانی که دانشجو بودم احداث کردم و هنوز آنجا هستم. وقتی بخشدار، فرماندار، مدیرکل و سه دوره نماینده مجلس هستم از آن خانه بیرون نرفتم. از قدیم الایام وضع مالی ما خوب بود. ابزار فروشی داشتیم برای این در تهران خانه داشتیم چون وقتی به تهران می آمدیم در منزل خودمان باشیم. قبل از آنکه کارمند بشوم ابزار فروشی را بستم. هرچه ملک در آذربایجان شرقی و تهران داشتم همه را به ارومیه بردم. ارومیه وطن، عشق و علاقه من است. اگر قاضی پور قاضی پور است، برای محکم بودنش است، باج نمی دهد باج نمی گیرد و برای این بیشتر میکرفنش در صحن علنی باز است چون شب ها طرح ها و لوایح را مطالعه می کند. حالا کسی که این مطلب را برای من نوشت کیست؟

محمد مهاجری سردبیر اسبق روزنامه کیهان و سردبیر کنونی خبرآنلاین است.

طرفدار احمدی نژاد است؟ چون پرونده بقایی و گمشدن دکل های نفتی را من رو کردم.

خیر، دیدگاه های سیاسی اش نزدیک به آقای لاریجانی است. البته نه به آن معنا که مراوده ای با آقای لاریجانی داشته باشد.

اشکال ندارد. هرچه این روزنامه نگاران زنجیره ای علیه من بنویسند به نفع من است. مردم آذربایجان، مردم قهرمان ترک نشین هستند همه خصوصیات زندگی من را می دانند، خودشان جواب این آدم های خود فروخته را می دهند.

در جلسه رأی اعتماد وزرا شما به آقای قاضی زاده هاشمی گفتید مردم وزیر پولدار نمی خواهند، در حالی که خودتان پولدار هستید.

وزیر پولدار هزار میلیاردی است، من میلیاردی هم نیستم. خداوند به آدم از راه شرع بدهد، نه از راه غیر شرع.

وزیر بهداشت چشم پزشک است، چشم عمل می کند پول در می آورد.

حواست جمع باشد او در کلینیک نور برای جهاد کشاورزی عمل می کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها