کد خبر: 500881
تاریخ انتشار :

جدیدترین موضع روسیه در مورد تحریم های ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه که امروز (سه شنبه) انتشار یافت، آمده است، آمریکا با خروج از برجام، قطعنامه 2231 (شورای امنیت سازمان ملل در تائید توافق هسته ای) و اصول و معیارهای بین المللی را زیر پا گذاشته است.
در ادامه بیانیه آمده است: هر گونه تحریم یکجانبه خارج از چارچوب تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل را بویژه در شرایطی که فراملی بکار گرفته می شوند و منافع کشورهای ثالث را دربر می گیرد همانند وضعیت کنونی علیه ایران از سوی آمریکا را محکوم می کنیم.
وزارت خارجه روسیه افزوده است: برجام بطور کامل درستی و کارایی خود را اثبات کرد. آژانس بین المللی انرژی اتمی منظم تایید می کند ایران به تعهدات خود پایبند است. تدابیر راستی آزمایی و کنترل پیش بینی شده در پیمان کامل اجرا می شود که خود مدرکی مطمئن برای ماهیت صلح آمیز بودن برنامه هسته ای این کشور است.
در بیانیه تاکید شده است: جامعه جهانی نباید اجازه دهد، چنین دستاورد مهمی که با تلاش دیپلماتیک چندجانبه به دست آمده، فدای سعی آمریکا برای تسویه حساب با ایران درباره مسائلی شود که هیچ ارتباطی به برجام ندارد.
در ادامه بیانیه با اشاره به این که «تجربه نشان داده تلاش برای گرفتن امتیاز از ایران با فشار نتیجه نخواهد داد.»، آمده است: اطمینان داریم، برجام استحکام کافی دارد و شرکت کنندگان در این توافق بین المللی از توانایی کافی برای رفع مشکل بوجود آمده برخوردارند و بر پایبندی خود به این پیمان تاکید می کنند.
وزارت خارجه روسیه در ادامه تصریح کرده که مسکو تمامی اقدامات لازم را برای حفظ و اجرای کامل برجام به کار می گیرد.
در بیانیه تاکید شده است: با سایر شرکت کنندگان برجام به یافتن راهکاری جمعی برای حفظ همکاری های بازرگانی و مالی با ایران ادامه می دهیم و بر این باوریم که تلاش ها در این زمینه در راستای منافع جامعه جهانی است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها