کد خبر: 500971
تاریخ انتشار :

چرا جهانبخش به لستر یا ناپولی نرفت؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علیرضا جهانبخش در حالی به برایتون انگلیس پیوست که پیشنهادهایی از تیم های مطرح تر و بزرگتر چه در انگلیس و چه در لیگ های دیگر اروپا داشت.

به گزارش نامه نیوز، امیر هاشمی مقدم مدیربرنامه جهانبش با انتشار یادداشتی به روند پیشرفت علیرضا اشاره کرده و به این سوال که چرا برایتون را انتخاب کرد، پاسخ داد که این یادداشت را در ادامه می خوانید:
«زمانی که علیرضا جهانبخش مورد استعدادیابی قرار گرفت و زمانی که از داماش گیلان به داماش تهران آمد، مدت کوتاهی را دور از خانواده و همراه دوستانش سپری کرد و همین موضوع باعث شد تا برای سفر به اروپا و دوری از خانواده بتواند بهتر تصمیم گیری کند. البته نباید فراموش کرد که خانواده اش چقدر در این انتقال نقش مثبتی داشتند که باید به آنها تبریک گفت. به شخصه برایم مهم بود که بدانم تا چه اندازه خانواده پشت تصمیم علیرضا قرار دارند، چون قرار بود از ایران به یک دنیا و فرهنگ دیگر بیاید.
در نهایت این انتقال باید انجام می گرفت هرچند که انتقال آسانی نبود و باید خواسته های داماش انجام می شد که سرانجام با یکی دو ماه مذاکره و رایزنی علیرضا به هلند آمده و به نایمخن پیوست. همیشه این انتقال ها را مثل پل های باریک و پهن و کوتاه و بلند پیش روی بازیکنان می بینم و بنظرم انتخاب اولین پل برای علیرضا مشکل ترین انتخاب بود چون باید از روی این پل به یک دنیای دیگر در اروپا می رسید. مشکل ترین موارد ابتدایی برای او ندانستن زبان و برقراری ارتباط با مربی و هم بازیانش، هواداران، مردم و رسانه ها و شناخت فرهنگ اینجا و حتی مواردی مثل تنها زندگی کردن در یک محیط غریب و بزرگ بود. باید به همه این مسایل از ابتدا فکر می شد که در نهایت علیرضا به شکل ایده آلی توانست با موانع مختلف رو در رو شده و خیلی حرفه ای آنها را پشت سر بگذارد. او خیلی زود زبان انگلیسی و سپس هلندی را فرا گرفت و حتی امروز مسلط به زبان بین المللی است. این نشاندهنده اراده و انگیزه علیرضا بود و از روز اول نشان داد که می خواهد پیشرفت کند.
در ادامه خیلی سریع در نایمخن جا افتاده و خیلی زود با فرهنگ هلند خو گرفته از همه مهم تر به سرعت وارد قلب مردم این شهر شد. در سال دوم که با نایمخن قهرمان زیرگروه شد شکی در انتقالش به لیگ برتر هلند نبود و همان زمان هم ۳ تیم خوب اروپایی او را می خواستند اما شرایط ایجاب می کرد تا آلکمار را انتخاب کند. این پل دومی بود که انتخاب می کرد با این توضیح که دیگر خبری از چالش های فرهنگی و زبانی نبود اما باید یک انتخاب درست می کرد و با این انتخاب قدم و پل بعدی را هم در نظر می گرفت.
در نهایت آلکمار انتخاب هوشمندانه و درست بعدی بود چون هم فوتبال این تیم و فرهنگ و سبک بازی این تیم به علیرضا می آمد و هم او به خوبی جا افتاده بود و همه اتفاقات خوب بعدی دست به دست هم داد تا او خیلی زود در این تیم هم جا بیفتد. سال اول حضور در آ زد بیشتر صرف شناخت طرفین از یکدیگر شد و سال دوم نیز به خوبی برایش پیش رفت اما سال سوم که یک سال رویایی برای علیرضا جهانبخش بود، او به خوبی به همه دنیا نشان داد که چه کیفیتی دارد. در همین سال نیز اقای گل هلند شد. او پله های ترقی را به خوبی طی کرد تا این که قدم بعدی از راه رسید.
خیلی ها فکر می کردند قدم بعدی علیرضا باید تیم هایی مانند ناپولی، منچستر یونایتد یا سیتی باشد در حالی که فراموش کرده بودند که تازه در سنی قرار دارد که می تواند خودش انتخاب کرده و در مسیر پیشرفت قرار بگیرد. او در انتخاب بعدی باید پل بعد از آن را هم در نظر می گرفت. اولویت بعدی این بود که علیرضا در یک لیگ معتبر و بزرگ دنیا فوتبال بازی کند. اسم بزرگ برای علیرضا مهم نبود بلکه مهم این بود که او یک لیگ بزرگ بازی کرده و به هدفش برسد و این بدان معناست که برایتون خانه آخر علی نیست. این انتخاب نشاندهنده هدف اوست و کسی که هدفمند زندگی میکند باید درست انتخاب کند. شما نمیتوانی بگویی هدف داری اما مرتب انتخاباتت اشتباه باشد. الببته زمان ثابت میکند که این انتخاب درست بوده یا خیر اما در حال حاُضر با بررسی هایی که انجام شد برایتون شرایط ایده آلی داشت و از بین بقیه پیشنهادات برایتون را انتخاب کرد.
حتی در روزهای پایانی این انتقال، لستر پافشاری زیادی برای حضور علیرضا در این تیم داشت اما او در نهایت برای این انتخاب قلب و احساسش را نگاه کرده و تصمیم گرفت در نهایت برایتون را انتخاب کند.
حالا علیرضا جهانبخش در کشوری قرار دارد که با تمام دنیا متفاوت است و شما برای دیده شدن و خوب ماندن، باید بهتر از همیشه و هرجای دیگر باشید. برایتون و لیگ برتر انگلیس یک دنیای حرفه ای برای علیرضا محسوب می شود چراکه بیشتر هم بازیان علیرضا عضو تیم های ملی کشور خود محسوب می شوند و این یعنی یک کیفیت برتر و بالاتر. پس برای موفقیت باید آماده تر بود تا در نهایت علیرضا جهانبخش این چالش بزرگ فوتبالی را بسلامت سپری کرده و عیار فوتبالی اش را به اثبات برساند که شکی برای تحقق آن ندارم و مطمینم تیم بعدی یکی از تیم های برتر اروپا خواهد بود.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها