کد خبر: 500986
تاریخ انتشار :

کمالی: قوانین جدید شامل پولادی نمی‌شود/ 7 ملی‌پوش فوتبال مشکلی برای همراهی تیم ملی ندارند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سردار کمالی مقدم در گفتگویی که در سایت وزارت ورزش و جوانان منتشر شد گفت: تعدادی از باشگاه‌های ورزشی معتقدند که در راستای برنامه‌ریزی‌های خود روی نوجوانان سرمایه‌گذاری کرده، اما نمی‌توانند در دوران اوج از توانمندی آنها بهره ببرند.
به گزارش نامه نیوز، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: بر همین اساس به منظور ایجاد تسهیلات مناسب برای این افراد و کمک به رشد و توسعه استعداد‌ها در بخش ورزشی کشور، موضوع با تعامل و همکاری مبادی ذی‌ربط بررسی و تصمیم‌گیری شد که خدمت وظیفه عمومی ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی معادل معافیت تحصیلی برای آنها در نظر گرفته شود، به طوری که در رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح تیم ملی حداکثر تا 30 سال تمام و لیگ برتر حداکثر تا 28 سال تمام به تعویق انداخته شود و سپس برای انجام خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
وی زمان اجرای این مقررات را به صورت آزمایشی و دو ساله عنوان کرد و گفت: در این مدت از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح این مقررت ارزیابی می‌شود و در صورت مثبت بودن، در مورد استمرار و تسری آن به سایر رشته‌های ورزشی نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: هفت ملی‌پوش فوتبال ایران نیز با توجه به اینکه زیر 30 سال سن دارند، در قالب تصمیمات جدید مشکلی برای همراهی تیم ملی فوتبال ایران نخواهند داشت و تیم ملی می‌تواند همچنان از توانمندی آنها بهره ببرد.
کمالی همچنین تأکید کرد مشکل خروج از کشور قهرمانان که پیش از این با فرآیند طولانی همراه بود، نیز حل شده است و قهرمانان مشکلی از این بابت ندارند.
وی معافیت دائم قهرمانان و افتخارآفرینان ورزش کشور را فقط منوط به تطابق با قانون سرباز قهرمان دانست و خاطرنشان کرد: معافیت ورزشکاران و قهرمانان از خدمت مقدس سربازی فقط مشمول افرادی می‌شود که بتوانند با توجه به عناوینی که به دست آورده‌اند، مشمول معافیت شوند، به طوری که نفرات اول تا سوم قهرمانان بازی‌های المپیک، قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول بازی‌های آسیایی در رشته‌های ورزشی تحت پوشش کمیته بین‌المللی المپیک همچنین مقام‌آوران اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال می‌توانند از این معافیت بهره‌مند شوند.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره مهرداد پولادی نیز گفت: این مصوبات شامل قهرمانان می‌شود، اما در خصوص پولادی ابتدا باید به جرم او رسیدگی شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها