کد خبر: 501128
تاریخ انتشار :

در گفت و گو با نامه نیوز عنوان شد؛

جعفرزاده ایمن‌‌آبادی: استیضاح ربیعی روی لج و لجبازی و مطالبات و خواسته های غیرمنطقی بود/ از درونش چیزی برای جامعه حاصل نشد/ مردم راضی نیستند

جعفرزاده ایمن‌‌آبادی: استیضاح ربیعی روی لج و لجبازی و مطالبات و خواسته های غیرمنطقی بود/ از درونش چیزی برای جامعه حاصل نشد/ مردم راضی نیستند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز - تغییری اجباری در کابینه اتفاق افتاد. علی ربیعی به مجلس رفت و استیضاحش حاشیه کم نداشت. گرچه او از وزارت افتاد اما حرف و حدیث های فراوانی باقی ماند. آنقدر این حرف و حدیث ها مهم است که مجلس برای شفاف سازی کمیته بررسی قرار داد تا نسبت های ربیعی به استیضاح کنندگان و اتهام های استیضاح کنندگان به ربیعی راستی آزمایی شود. با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی در همین رابطه به گفتگو نشستیم.

شائبه ای است که دولتی ها با تیم آقای لاریجانی در مجلس هماهنگ کردند تا آقای ربیعی از دولت کنار گذاشته شود، به عبارت دیگر آقای روحانی هم به رأی آوردن استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رضایت داشت، آیا این طور است؟

اصلا چنین اتفاقی نیست. این از آن حرف هاست. از آقای روحانی چنین کاری را بعید می دانم. اگر نظر به کنارگذاشتن آقای ربیعی داشت چه کاری است که با آبروی یک نفر بخواهد بازی کند.

استیضاح آقای ربیعی کارشناسی بود یا سیاسی؟

از اولش کارشناسی نبود، من که نفهمیدم موضوع استیضاح چیست، همه اش فحش، تهمت، دعاوت، شایعه و افترا بود بنابراین ما مخالف بودیم. روی لج و لجبازی و مطالبات و خواسته های غیرمنطقی بود. به عبارت دیگر استیضاحی نبود که از درونش چیزی برای مردم و جامعه حاصل شود، هیچ پاسخی هم برای افکارعمومی نداشتیم و نداریم. الان عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چه اشکالی دارد؟ وقتی عملکرد وزارت اقتصاد، وزارت جهادکشاورزی، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و نارضایتی ها را می بینیم اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استیضاح می شود نشان می دهد کارکارشناسی انجام نشد. در مجموع استیضاح خوبی نبود.

آیین نامه مجلس در استیضاح آقای ربیعی رعایت شد؟

خیر، به عنوان عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس می گویم.

لابی گری ها موثر بود که آیین نامه در مسئله استیضاح آقای ربیعی رعایت نشود؟

عدم رعایت آیین نامه از عمد نبود بلکه سوءبرداشت بود.

برخی نمایندگان می گفتند در این اوضاع اقتصادی کشور باید مجلس اقدامی کند تا تغییراتی در کابینه به وجود بیاید، این استیضاح به عنوان نکته مثبت در کارنامه مجلس ثبت شد یا نکته منفی؟

تغییرات در کابینه نباید هدف باشد بلکه باید دنبال تغییرات در معیشت و زندگی مردم بود. بازخوردی که دارم این است که مردم از استیضاح آقای ربیعی راضی نیستند یعنی از ما نمی پذیرند چون مردم دیده نشدند بنابراین قبول ندارند که ما این کار را برای آنها انجام دادیم. افکارعمومی معتقد است در این ماجرا یک بخشی از مجلس با دولت تسویه حساب کرد.

می توان گفت در استیضاح فراکسیون امید مدافع ماندن آقای ربیعی، فراکسیون ولایی مخالف ماندن ربیعی و فراکسیون مستقلان بینابین عمل کرد؟

بیشتر به نظر می آمد که فراکسیون امید موافق ربیعی و فراکسیون ولایی مخالف ربیعی بودند. فراکسیون مستقلان نیز به جمع بندی نرسید و اعضایش آتش به اختیار عمل کردند.

کسی که جای آقای ربیعی بیاید وضعیت وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهتر می شود؟

من آقای ربیعی را گزینه خوبی می دانستم و در حد خودش بسیار عالی عمل کرد، دلسوز و از جنس کارگری بود. اینکه چه کسی بیاید و چه طور عمل کند را از الان نمی توان پیش بینی کرد. از آقای رئیس جمهور خواهش دارم که به خاطر کارگرها و بازنشسته ها سریعتر یک فرد قوی را برای این وزارتخانه معرفی کند.

شایعاتی است که استیضاح کنندگان دنبال باج خواهی از آقای ربیعی بودند؟

هر کس هر تهمتی خواست به دیگری زد، قرار شد کارگروهی تشکیل شود و موضوعات را بررسی کند، اگر صحت داشته باشد قطعا مجلس برخورد می کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها