کد خبر: 501397
تاریخ انتشار :

علت احساس سنگینی و فشار روی قلب

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز اگر دچار بیماری های قلبی نشده اید اما درد قفسه سینه شما را آزار می دهد این امر شاید به خاطر استرس باشد زیرا ماهیت این دردها شبیه هم هستند اما دردی که به خاطر مشکلاتی قلبی باشد را باید خیلی زود تشخیص داد اما مهمترین مشخصه آن می تواند احساس سنگینی و فشار بر روی قفسه سینه باشد که با درد های زیادی همراه می شود که نشانه خطر حمله قلبی می باشد اما اگر درد در این ناحیه زود گذر بود و طولی نمی کشد و از بین می رود در ادامه مطالعه این مقاله با ما همراه شوید تا با علائم درد قفسه سینه و ارتباط آن با بیماری های قلبی آشنا شوید.
درد قفسه سینه
به طور کلی اگر منشا درد قفسه سینه مشکلات قلبی باشد این درد با فعالیت ارتباط خواهد داشت و اگر فرد فعالیت داشته باشد این درد تشدید پیدا خواهدکرد. دردی که به صورت ثابت وجود داشته باشد و ارتباطی با فعالیت فرد نداشته باشد و از طرفی مدت زمان زیادی بدون تغییر باقی بماند منشایی غیر قلبی خواهد داشت .
محل درد ، ارتباط آن با تنفس و نیز تغییر وضعیت بدن می تواند در تشخیص درد کمک کند. در اطلاعات ارائه شده ذکر کردید که قلبتان کمی نامنظمی دارد. منظورتان از این کمی نامنظمی مشخص نیست.
اگر ریتم ضربان قلب دارای نامنظمی باشد باید نوع آن مشخص شده و بر اساس نوع آن تصمیم گیری شود. به همین دلیل توصیه می کنم برای اطمینان خاطر جهت بررسی و معاینه به متخصص قلب مراجعه نمایید .
نشانه‌های فردی که دچار حمله قلبی شده است را می توان در موارد زیر بیان کرد.
۱- احساس سنگینی و فشار غیرطبیعی بر روی قفسه سینه، گویی که وزنه سنگینی بر روی قفسه سینه قرار دارد
بسیاری از افرادی که دچار حمله قلبی می شوند از احساس فشار و سنگینی بر روی وسط قفسه سینه خود و یا سمت چپ قفسه سینه رنج می برند. این حس ناخوشایند معمولا بیشتر از چند دقیقه طول می‌کشد و ممکن است رفع شود و دوباره برگردد. حتی ممکن است احساسی مانند سوزش سردل یا سوء هاضمه به فرد دست دهد.
۲- احساس درد شدید در قسمت پشت، گردن و فک صورت
همچنین بخوانید : افزایش فعالیت بدنی و دوری از دخانیات بهترین راهکار پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی است
این علایم می تواند شامل درد و ناراحتی در یک یا دو بازو، پشت، شانه ها، گردن، فک و قسمت بالای معده باشد. درد در ناحیه پشت و گردن و فک از علایم شایع حملات قلبی در خانم‌ها می‌باشد.
۳- تنگی نفس شدید
این علامت می تواند به شکل ناگهانی رخ دهد، در حالی که شما در حال استراحت هستید و یا فعالیت بدنی کمی دارید. فرد ممکن است برای نفس کشیدن تلاش کند و به سختی بیفتد. تنگی نفس می تواند قبل و یا همزمان با درد قفسه سینه رخ دهد و یا حتی می تواند تنها علامت حمله قلبی باشد.
۴- خستگی غیر عادی و شدید
یکی از علایم حمله قلبی در خانم ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد می باشد که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند. این علامت می تواند به طور ناگهانی و یا به مدت چند روز وجود داشته باشد. بسیاری از خانم ها در اثر سابقه حمله قلبی، تجربه خستگی و ضعف عضلانی را دارند که مربوط به فعالیت و ورزش کردن نمی‌ باشد.
۵- عرق سرد
عرق بیش از حد که به عرق سرد مشهور است، از علایم حمله قلبی می باشد. البته در خانم های یائسه باید این علامت را بیشتر بررسی کرد، زیرا آنها در یائسگی دچار گر گرفتگی می شوند.
یکی از علایم حمله قلبی در خانم‌ ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد می‌باشد که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند.
۶- تهوع و استفراغ (احساس بیمار شدن معده)
خانم ها دو برابر آقایان تجربه تهوع و استفراغ و یا سوء هاضمه را درطی حمله قلبی خود دارند. این علایم گاهی جدی گرفته نمی شود و با بیماری های دیگر اشتباه گرفته می شود.
۷- احساس گیجی و یا سردرد
بر خلاف بسیاری از فیلم ها، حمله قلبی سبب بیهوشی فرد نمی شود، بلکه احساس گیجی و منگی به فرد دست می‌دهد.
اگر هریک از علایم ذکر شده در بالا را در فردی مشاهده کردید که بیش از ۵ دقیقه طول کشید، با اورژانس تماس بگیرید. به یاد داشته باشید که تسریع کمک رسانی، می تواند زندگی فرد مبتلا به حمله قلبی را نجات دهد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها