کد خبر: 501467
تاریخ انتشار :

پیکان مقابل ما دنبال اتلاف وقت بود

قلعه‌نویی: لطفا قرارداد بازیکنان سپاهان را منتشر کنید/ مردم مطالبات به حقی دارند اما اتفاقات اخیر در ورزشگاه‌ها خوب نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیر قلعه‌نویی امروز در یک گفتگوی رادیویی درباره نتایج سپاهان و اتفاقات رخ داده در فوتبال ایران صحبت کرد.
به گزارش نامه نیوز، اظهارات سرمربی سپاهان را در ادامه می خوانید:
مردم ما مطالبات به حقی دارند. شرایط اقتصادی کشور سخت است و به مردم فشار می‌آید. من همیشه حرفم را می‌زنم و ممکن است این برایم هزینه در بر داشته باشد اما چیزی که این چند روز در ورزشگاه‌های ایران دیدیم اصلا خوب نیست. منظورم بحث قومیت‌ها است. ما همه ایرانی هستیم و به ایرانی بودن‌مان افتخار می‌کنیم.
یک کشور با تاریخ ۹ هزار ساله و شاید بیشتر هستیم. مردم بسیار خوبی داریم. این مسائلی که در ورزشگاه‌ها به وجود می‌آید خوب نیست. خدای نکرده اگر از بینی یک جوان ایرانی خون بیاید پدر و مادرمان چه می‌کشند.
وقتی برای یک تماشاگر حادثه‌ای رخ دهد دیگر مهم نیست که طرفدار چه تیمی بوده است در این جا بحث ایرانی بودن‌مان مطرح می‌شود. به عنوان یک برادر می‌گویم که این رفتارها در شان ما ایرانیان نیست. البته ما یک کشور ثروتمند هستیم و منابع زیادی در کشور داریم. جوانان ایرانی مطالبات به حقی دارند اما باز هم می‌گویم که این نوع رفتارها درست نیست.
سه هفته‌ از لیگ گذشته است اما هنوز تیم‌ها به روند حرکتی‌شان نرسیده‌اند. عیار لیگ، دو هفته‌ دیگر مشخص می‌شود اما چیزی که مشخص است با برنامه بودن همه تیم‌هاست. در جدول رده‌بندی تیم‌ها بسیار به هم نزدیک هستند و ممکن است یک تیم با یک پیروزی از انتهای جدول رده‌بندی به بالای جدول بیاید.
به طور کلی از آقای زنوزی تشکر می‌کنم که برای فوتبال خرج می‌کند و پس از چند سال که بحث خرید تراکتورسازی توسط او وجود داشت، زنوزی بالاخره این تیم را خرید. جذب شجاعی و دژاگه از جنبه‌های مختلف می‌تواند به جذابیت لیگ ‌اضافه کند. برای مثال کریستیانو رونالدو شاید از لحاظ فنی شرایط پنج سال پیشش را نداشته باشد اما تیم بزرگی مانند یوونتوس به خاطر ابعاد دیگر این بازیکن او را جذب می‌کند.
باید از این فرصت استفاده کنم و به کار پهلوانی شخص آقای نصیرزاده و باشگاه ماشین سازی اشاره کنم. آن‌ها کار اخلاقی درباره سپیدرود کردند.(پذیرفتن انجام بازی با یک روز تاخیر به خاطر مشکلات پروازی تیم حریف) هم‌چنین کاری که رحمتی پس از گل خوردن از ذوب آهن انجام داد و به بازیکن حریف کمک کرد. فوتبال ما نیاز به این رفتارها دارد. ان‌شاء‌الله مملکت ما به سمت اخلاق مداری گام بر دارد. این خصلت در چند سال گذشته در کشور ما کم رنگ شده است.
در بازی اول مقابل مسجد سلیمان در حد لیگ یک هم بازی نکردیم اما مقابل پیکان خیلی خوب ظاهر شدیم و به آن‌ها موقعیت ندادیم. دیروز (جمعه) بد شانسی به سراغ تیم ما آمد و عدالت فوتبال در حق ما اجرایی نشد. از قبل می دانستیم که پیکان بسته بازی می‌کند، به همین دلیل چاره‌ای برای آن اندیشیدیم و توانستیم موقعیت‌های خوبی ایجاد کنیم.
گلایه‌ای که من نسبت به پیکانی‌ها داشتم به خاطر اتلاف وقت آن‌ها بود. ما توقع این رفتارها را نداشتیم. جلالی و مطهری، مربیان خوبی هستند خصوصا مطهری که قطعا آینده روشنی دارد.
استقلال کلی تغییرات داشت و در دو بازی نخست آن نمایشی را که دیدید را از خود نشان داد اما در بازی سوم با یک نمایش عالی سه گل به تراکتورسازی زد. پارسال استقلال هم تغییرات زیادی داشت که پس از چند هفته‌ تیم‌شان شکل گرفت. این‌ها همه هنر وینفرد شفر است.
زمانی که در استقلال اهواز و مس کرمان که از تیم‌های معمولی لیگ بوده حضور داشتم از لحاظ گلزنی جزو برترین‌ها بودیم. ترجیح می‌دهم به جای نتیجه‌ یک بر صفر، سه بر دو پیروز شوم. مثلا پارسال در بازی برگشت لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال می‌توانستم دفاعی بازی کنم اما به این خاطر که به دنبال فوتبال زیبا هستم هجومی بازی کردیم.
داریوش یزدی، سرمربی استقلال خوزستان که سپاهان را تیمی گران قیمت قلمداد کرده بود با من تماس گرفت و از من عذرخواهی کرد. سازمان لیگ باید قراردادها را منتشر کند. من به آقای فتاحی بارها گفته بودم که اول از همه قراردادهای سپاهان را منتشر کند. انتشار قراردادهای بازیکنان در همه جای دنیا مرسوم است.
آقای فتاحی! قراردادهای سپاهان را به همه نشان بده تا یکسری از دوستان که نگران سپاهان هستند، به کارهای تاکتیکی خودشان برسند و شب راحت بخوابند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها