کد خبر: 502080
تاریخ انتشار :

به‌زودی ترامپ ، هوآوی و ZTE را نقره‌داغ می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، این حرکت رییس‌جمهور آمریکا بخش کوچکی از قانون تاییدیه دفاع آمریکا است.
تصمیمات کنگره آمریکا
این حرکت سریع و ریسک‌پذیر توسط حزب جمهوری‌خواه آمریکا برنامه‌ریزی‌شده است و آنها اظهار داشتند که این دو شرکت چینی تهدیدی بزرگ برای امنیت آمریکا هستند.
در ماه ژوئن (خرداد) سناتورهای آمریکایی با تصویب لایحه‌ای ممنوعیت‌های بزرگی را سر راه شرکت ZTE قرار دادند که باعث تعطیل شدن این شرکت شد.
درنهایت کنگره آمریکا تصمیم گرفت که فرد دولتی یا هر فردی که قصد همکاری با دولت را دارد نباید از تکنولوژی های شرکت‌هایی مانند هوآوی و ZTE و دیگر شرکت‌های چینی استفاده کند.
این لایحه طی دو سال آینده اجرایی می‌شود.
تلاش‌های ترامپ برای منع ممنوعیت ZTE
این لایحه تنها قطعات اساسی و ضروری این شرکت را ممنوع اعلام کرده است زیرا هنوز هم بعضی از بخش‌های این شرکت می‌تواند در آمریکا فعالیت داشته باشد ولی دیگر حق خواندن اطلاعات را نخواهند داشت.
این موضوع باعث می‌شود تا آمریکا به فکر همکاری با شرکت‌های دیگر برای ساخت زیرساخت‌های ارتباطی خود باشد.
اظهارنظر هوآوی
هوآوی در ایمیلی این لایحه را بی‌اثر ، غلط و غیرقانونی دانست.
هوآوی معتقد است که این ممنوعیت باعث افزایش قیمت محصولات برای کاربران و کسب‌وکارهای مرتبط با این شرکت می‌شود.
هنوز مشخص نیست که کنگره آمریکا تا کجا تصمیم دارد که پیش برود به خاطر اینکه شخص ترامپ تلاش می‌کرد تا قانون ممنوعیت فعالیت ZTE برداشته شود.
اداره‌ی بازرگانی آمریکا به‌تازگی با مذاکراتی تلاش کرد تا این ممنوعیت برای شرکت ZTE حذف شود ولی باید دید که با امضا لایحه جدید توسط رییس‌جمهور آمریکا چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا این مذاکرات به‌طور کامل بی‌اثر می‌شود یا خیر.
شرکت‌های هوآوی و ZTE چندین سال است که با مشکلاتی در آمریکا مواجه می‌شوند و درآخر هم این مشکلات کار خود را انجام دادند و باعث حذف این دو شرکت در همکاری با دولت آمریکا شد.
این لایحه حتی باعث می‌شود شرکت‌هایی که با دولت آمریکا فعالیت می‌کنند به دنبال تأمین‌کننده دیگری به‌جای هوآوی و ZTE باشند تا بتوانند همکاری خود را با دولت ادامه دهند.
باید دید که در نهایت چه اتفاقی برای این دو شرکت بزرگ چینی در آمریکا خواهد افتاد.
منبع: کالاسودا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها