کد خبر: 503781
تاریخ انتشار :

مقایسه galaxy note 9 با iphone x + جزئیات

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، پرچمدار جدید سامسونگ در بدو ورود خود با رقیب سرسختی روبه رو است و آن هم iPhone X است که مقایسه این دو گوشی بالای هزار دلاری مشخص می‌کند که کدام‌یک از آنها می‌تواند در صدر بهترین گوشی‌ها از نظر کیفیت قرار گیرند. با ما همراه باشید تا با مقایسه این دو گوشی بتوانید تصمیم بگیرید که کدام پرچمدار استحقاق برتری را دارد.
طراحی و صفحه نمایش
Galaxy Note 9 و iPhone X تفاوت‌هایی چشمگیری دارند. به طور طبیعی Galaxy Note 9 که بعد از iPhone X معرفی شده است، از نظر ویژگی‌ها به روزتر است اما آنچنان تفاوتی هم از نظر کیفیت با یکدیگر ندارند.
صفحه نمایش Note 9 کمی بیشتر از نیم اینچ از صفحه نمایش رقیب خود بزرگ تر است و برای کسانی که به دنبال صفحه نمایش بزرگ می‌گردند، می‌تواند کارایی بیشتری داشته باشد. Note 9 دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی است در حالی که صفحه نمایش iPhone X اندازه‌ای ۵.۸ اینچی دارد. با این تفاسیر نمی‌توان گفت بزرگ بودن دلیلی بر بهتر بودن یک صفحه نمایش است.
مهم ترین مسئله‌ای که این روزها میان همه تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه هوشمند مطرح است، بریدگی بالای صفحه نمایش است. تفاوتی اصلی هم که در میان این دو رقیب دیده می‌شود، همین مسئله است. طراحان Galaxy Note 9 در شرکت سامسونگ به طراحی مرسوم خود ادامه داده‌ و گوشی جدید خود را با حاشیه‌های فوق باریک طراحی کرده‌اند و برای گوشی خود ناچ در نظر نگرفته‌اند. طراحی iPhone X به گونه‌ای است که نشان می‌دهد طراحان این گوشی در تلاش بوده‌اند تا زاویه دید کاربر خود را کامل پر کنند به همین دلیل یک بریدگی در بالای صفحه نمایش فقط برای جای اسپیکر مکالمه و سنسورها و دوربین سلفی گوشی در نظر گرفته‌اند.
تکنولوژی های کلی
از نظر تکنولوژی صفحه نمایش، اگرچه نمایشگر iPhone X با رزولوشن ۱۱۲۵x2436 و جنس OLED کیفیت خوبی در مقابل صفحه نمایش Galaxy Note 9 با رزولوشن ۱۴۴۰x2960 پیکسلی و جنس AMOLED از خود نشان داده است، هر دو توسط یک تولید کننده یعنی شرکت سامسونگ ساخته شده‌اند. صفحه نمایش AMOLED سامسونگ از نظر تکنولوژی به روزتر به نظر می‌رسد اما قابلیت True-Tone در پرچمدار اپل این کیفیت را در iPhone X جبران می‌کند. هرچند هر دو صفحه نمایش در میان گوشی‌های بازار استثنایی به نظر می‌رسند اما نمایشگر iPhone X رنگ‌ها را به صورت دقیق‌تری نسبت به Galaxy Note 9 نمایش می‌دهد و Note 9 رنگ‌ها را عمیق‌تر نشان می‌دهند.
در حالت کلی، سامسونگ با وجود خمیده کردن کناره‌های صفحه نمایش خود و کمتر کردن حاشیه‌های کناری دستگاه خود، شکل مستطیلی بیشتری در صفحه نمایش خود نسبت به iPhone X دارد. هر دو گوشی به دلیل داشتن کناره‌های گرد به راحتی در دست جا می‌شوند اما iPhone X به دلیل کوچک تر بودن و کناره‌های کاملا گرد خود، بهتر در یک دست جا می‌گیرد و قابل مدیریت است. هر دو پرچمدار سامسونگ و اپل از نظر وزن قابل توجه هستند. iPhone X حدود ۶.۱۴ اونس وزن دارد و پرچمدار سامسونگ ۷ اونس.
رابط کاربری و عملکرد
بحث سر بهتر بودن Android و iOS از روز اولی که این دو سیستم عامل شروع به کار کردند، داغ بوده است اما این روزها نکته اصلی آنها مانند تفاوت در سرعت و روان بودن آن‌ها هم قابل چشم‌پوشی است. در عوض نکته اصلی بحث درباره این دو سیستم عامل و شرکت بیشتر به لوازم جانبی و تجربه‌های این دو دستگاه بستگی دارد که با این موضوع می‌توان S-Pen سامسونگ را مطرح کرد.
سامسونگ همراه پرچمدار خود یک وسیله برای نوشتن راحت‌تر ارائه کرده است که علاوه بر نوشتن می‌تواند به عنوان یک کنترل از راه دور برای Galaxy Note 9 مورد استفاده قرار گیرد اما اپل در تولید این نوع وسیله جانبی از رقیب خود، سامسونگ عقب مانده است. اگرچه خبر رسیده که قرار است برای آیپدهای نسل آینده، قلم‌های هوشمندی ساخته شود. از این نظر iPhoneها باز هم عقب‌تر هستند. سامسونگ علاوه بر S-Pen، قابلیت Samsung DeX را هم به Note 9 خود اضافه کرده است. با این قابلیت، کاربران این فبلت می‌توانند از این گوشی با وصل کردن یک نمایشگر دوم از طریق کابل HDMI برای پروژه‌های دسکتاپی خود استفاده کنند و پر واضح است که خدمات و لوازم جانبی سامسونگ قدرت خود را به رقیب اپلی خود ثابت کرده‌اند.
منبع : کالاسودا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها