کد خبر: 507110
تاریخ انتشار :

رهامی: رئیس‌جمهور در سازمان ملل پاسخ اتهامات آمریکا را بدهد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محسن رهامی با بیان اینکه مسئولان کشورمان باید در کلیه مجامع جهانی شرکت کنند اظهار کرد: حضور نیافتن ما در این مجامع هیچ منفعتی برای ما ندارد و کسی نمی‌گوید اگر ایران در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نکرد، سازمان ملل مشروعیت ندارد. بنابراین شرکت نکردن در سازمان ملل هیچ امتیازی را نصیب ما نمی‌کند.
وی در ادامه افزود: در شرایطی که آمریکا موضوع تحریم مجدد ایران را مطرح کرده است، حضور در سازمان ملل فرصتی است که ما منطق خود را برای کشورهای جهان مطرح کنیم. برخی کشورها مواضع آمریکا را یک طرف شنیده‌اند و اکنون فرصت بسیار خوبی است تا آنها منطق قوی، حقوقی و منطبق بر حقوق بین‌الملل ما را بشنوند. شرکت نکردن ما در چنین مجامعی شاید بیانگر این باشد که ما منطق قوی نداریم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه نفس حضور در چنین مجامعی، اعتماد به نفس کشور ما را نشان می‌دهد خاطر نشان کرد: شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور هم آرامش ایجاد می‌کند و این پیام را به مردم کشورمان دارد که ما می‌توانیم با منطق قوی با دنیا صحبت کنیم. رئیس‌جمهور که شخصیت حقوقدانی هستند می‌توانند براساس حقوق بین‌الملل با دنیا صحبت کنند. بنابراین حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل برای کشور ما منفعت دارد.
رهامی ادامه داد: عده‌ای می‌گویند حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل، به جلسه شورای امنیت مشروعیت می‌دهد. این در حالی است که چه روحانی به سازمان ملل برود و چه نرود، نشست شورای امنیت سازمان ملل مشروعیت خود را دارد بنابراین بهتر است رئیس‌جمهور پاسخ اتهامات آمریکا را در سازمان ملل بدهد. پشت صحنه مخفی شدن و غیبت کردن، بیشتر نشان دهنده ضعف ایران است.
این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همچنین بیان کرد: در اول انقلاب شهید رجایی در سازمان ملل از حقانیت جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد. مرحوم مصدق نیز با حضور در دادگاه لاهه از حقوق کشور ما در زمینه ملی شدن صنعت نفت دفاع کرد. اکنون هیچ کسی ایراد نمی‌گیرد که چرا شهید رجایی یا مرحوم مصدق در این مجامع شرکت کرد. ما هر وقت با منطق و استدلال قوی در مجامع بین‌المللی شرکت کرده‌ایم، سود برده‌ایم.
وی همچنین با اشاره به اینکه عمده تریبون‌های دنیا در دست غرب است، گفت: آنها به ما اتهام حمایت از تروریسم می‌زنند در حالی که ما قربانی تروریست‌هایی هستیم که اکنون غرب به آنها پناه داده است. ما با حضور در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل می‌توانیم مواضع بر حق خود را در این زمینه‌ها بیان کرده و اتهامات را از خود رفع کنیم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان خاطر نشان کرد: کشورهای بی طرفی هم در دنیا هستند که منتظر شنیدن مواضع کشور ما هستند. تریبون‌ها و رسانه‌های بی‌طرفی هم وجود دارد که می‌تواند مواضع کشور ما را در سطح جهان منعکس کنند. بنابراین رئیس‌جمهور باید در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها