کد خبر: 507143
تاریخ انتشار :

جنجال «کتک زدن یک نوجوان ایرانی» در آلمان / ۶ راستگرای افراطی بازداشت شدند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، بنابر گزارش پلیس، این افراد بدون مجوز در خیابان‌ها از کسانی که گمان می‌کردند مهاجرند کارت شناسایی می‌خواستند. شش نفر از این افراد پس از آن بازداشت شدند که به شرکت کنندگان در یک جشن تولد که ترکیبی از نوجوانان مهاجر و آلمانی بودند دشنام دادند و یکی از آنها که گفته شده یک نوجوان ایرانی بوده را کتک زدند.
گروه‌های راست افراطی در کمنیتس در چند هفته اخیر و پس از آن که یک مرد ۳۵ ساله در نزاع با دو مهاجر سوری و عراقی کشته شد به طور گسترده و منظم تجمع‌های اعتراضی برگزار کرده‌اند. برخی از اعضای این گروه‌ها خودسرانه یک تیم شب‌گردی به راه انداخته بودند که پس از تاریکی شب در خیابان‌ها از کسانی که به زعم آنها غیرآلمانی به نظر می‌رسیدند مدارک شناسایی و اقامت طلب می‌کردند.
گروه‌های راست‌گرا و مخالفان آنها در کمنیتس بارها تجمع برگزار کرده و در مواردی درگیر شده‌اند؛ اینجا دختری ازگروه فعالان ضدنازیسم با خود پرچمی حمل می‌کند که روی آن نوشته شده "نازیسم؟ نه! متشکریم" کمنیتس در ایالت زاکسون قرار دارد؛ جایی که طی چند سال اخیر حزب راست‌گرای افراطی آلمان آلترناتیو (ای‌اف‌دی) هواداران قابل توجهی پیدا کرده است.
پس از کشته شدن یک مرد ۳۵ ساله در این شهر، یک مرد سوری و یک مرد عراقی در روز ۲۶ اوت (سه هفته پیش) دستگیر شدند. این حادثه به درگیری گروه‌های راست افراطی و ضدنازی و حمله به رهگذرانی که ظاهری خارجی داشتند منجر شد.
در همان زمان، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اخطار داد که "عدالت خودسرانه" تحمل نخواهد شد. در سال ۲۰۱۵ براساس تصمیم آنگلا مرکل برای پذیرش مهاجران۸۹۰ هزار پناهجو وارد آلمان شدند. سوری‌هایی که از جنگ داخلی این کشور گریخته بودند اکثریت مهاجران جدید در آلمان را تشکیل می‌دهنند. خانم مرکل و متحدان سیاسی‌اش سال پیش و در جریان انتخابات عمومی به علت همین سیاست‌های مهاجرپذیرانه توسط رای‌دهندگان 'تنبیه' شدند.
در آن انتخابات حزب ضدمهاجرت "ای اف دی" (آلترناتیوی برای آلمان) با کسب نزدیک به ۱۳ درصد آرا - بیش از ۹۰ کرسی - برای اولین بار وارد پارلمان شد. گردهمایی طرفداران گروه "پروکمنیتس" که شعار راست افراطی "ما مردم اصیل هستیم" را سر دادند کمنیتس چه‌گونه ملتهب شد؟
نزاعی که باعث کشته شدن یک مرد ۳۵ ساله به نام دانیل اچ و مجروح شدن دوشهروند آلمانی دیگر شد طی جشنواره شهر کمنیتس روی داد و هنوز علت آن کاملا روشن نشده است. اما این واقعه منجر به تظاهرات راست گرایان افراطی و مخالفان آنها در کمنیتس شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه گذشته در تجمعی که به فراخوان راست گرایان برپا شده بود در آغاز شمار تظاهرکنندگان صد نفربود اما بعدا حدود هشتصد نفر از راست گرایان افراطی کنار بنای یادبود کارل مارکس درمرکز شهر گرد آمدند و دست به تظاهرات زدند.
این بنا یاد آور زمانی است که شهرکمنیتس بعنوان یک شهرنمونه سوسیالیستی درجمهوری پیشین دمکراتیک آلمان شرقی شناخته می شد و نام آن به شهر کارل مارکس (Karl-Marx-Stadt) تغییرپیدا کرده بود.
همان روز یک خبرنگارآزاد به اشپیگل آن‌لاین گفت بعضی از تظاهرکنندگان راست‌گرا با بطری به کسانی حمله کردند که "ظاهرشان آلمانی نبود." شهر کمنیتس درایالت زاکس آلمان شرقی قراردارد که در آن حزب راست گرای افراطی AfD "آلترناتیو برای آلمان" و جنبش ضد مهاجرتی "پگیدا" از پایگاه محکمی برخوردارند.
منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها