کد خبر: 509544
تاریخ انتشار :

لیگ قهرمانان آسیا؛

پیروزی ارزشمند پرسپولیس مقابل السد در قطر/ یک ۹۰ دقیقه دیگر تا فینال

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دیدار رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب بین تیم‌های السد قطر و پرسپولیس از ساعت 18:45 امشب(سه‌شنبه) در ورزشگاه جاسم‌بن‌حمد آغاز شد و پرسپولیس موفق شد با گل دقیقه 86 علی علیپور از روی نقطه پنالتی با نتیجه یک بر صفر میزبان خود را شکست دهد.
ترکیب السد: سعد الدوساری، پدرو میگوئل، بوعالم خوخی، عبدالکریم حسن، حمید اسماعیل (حمزه - 74)، گابی فرناندز، وو یونگ (حسن الهیدوس - 46)، سالم الحجری، بغداد بونجاح، ژاوی هرناندز و کریم عفیف.
ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، آدام همتی، امید عالیشاه (احسان علوان‌زاده - 73)، بشار رسن (حمیدرضا طاهرخانی - 5+90)، علی علیپور (سعید حسین‌پور- 89) و گادوین منشا.
داور: کریشانتا دیلان
نیمه اول
دقیقه 6: کرنر ارسالی پرسپولیس روی دروازه السد، نظم خط دفاعی این تیم را به هم ریخت و در چند رفت و برگشت، توپ به گادوین منشا رسید. مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس قصد داشت با ضربه‌ای هوایی دروازه السد را تهدید کند که دروازه‌بان السد بدون ریسک، توپ را از منطقه خطر مشت کرد.
دقیقه 8: ارسال ژاوی هرناندز روی دروازه پرسپولیس، خطری روی دروازه ایجاد کرد که این موقعیت السدی‌ها تبدیل به کرنر شد.
دقیقه 13: سیامک نعمتی با خطا روی اکرم عفیف کارت زرد گرفت.
دقیقه 15: اشتباه خط دفاعی پرسپولیس، موقعیت خوبی را برای گلزنی اکرم عفیف ایجاد کرد که بیرانوند موفق شد ضربه این بازیکن را مهار کند.
دقیقه 18: پاسکاری بشار رسن و شایان مصلح، نفوذ خوب رسن به محوطه جریمه السد را به دنبال داشت. این بازیکن پاس بسیار خوبی را در دهانه دروازه برای گادوین منشا فراهم کرد که لمس توپ هم می‌توانست دروازه السد را باز کند، اما منشا مقابل خط دروازه ضربه‌اش را به بیرون زد.
دقیقه 21: ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه پرسپولیس نصیب السد شد که ضربه ژاوی پس از برخورد به دیوار دفاعی به کرنر رفت.
دقیقه 22: کرنر ارسالی السد به خوبی روی سر بغداد بونجاح سوار شد که بیرانوند به خوبی ضربه این بازیکن را مهار کرد.
دقیقه 25: ضربه سر علی علیپور در محوطه جریمه السد به گادوین منشا رسید که این بازیکن در شرایطی نامتعادل نتوانست ضربه خوبی به توپ بزند تا این موقعیت پرسپولیس هم از دست برود.
دقیقه 27: بغداد بونجاح پشت مدافعان پرسپولیس صاحب توپ شد و در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار گرفت. با اینکه کمک داور مسابقه آفساید او را اعلام کرد، اما بونجاح نیز ضربه‌اش را به بیرون زد.
دقیقه 39: امید عالیشاه با تکل روی پای ژاوی با کارت زرد داور جریمه شد.
دقیقه 43: یک و دوی اکرم عفیف با ژاوی، این بازیکن را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد و بیرانوند موفق شد ضربه عفیف را به کرنر بفرستند.
دقیقه 45: علی علیپور پس از ورود به محوطه جریمه السد، شوت خود را به سمت دروازه روانه کرد که سعد الدوساری موفق به مهار توپ او شد.
نیمه دوم
دقیقه 64: شروع بازی در نیمه دوم با حملات متعدد السد، اما با دفاع خوب پرسپولیسی‌ها همراه بود. با این حال دقیقه 64 ارسال خطرناک السدی‌ها روی دروازه پرسپولیس می‌توانست به خطری جدی روی دروازه سرخپوشان همراه شود که مدافعان توپ را دور کردند.
دقیقه 67: پدرو، مدافع پیش تاخته السد روی نفوذی که داشت شوتی سنگین را به سمت دروازه بیرانوند روانه کرد، اما توپ او راهی به دروازه نداشت و به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 70: اشتباه شایان مصلح در زمین السد، فرصت ضد حمله را برای این تیم فراهم کرد. ضد حمله سریع السدی‌ها به اکرم عفیف رسید که شوت این بازیکن از کنار دروازه پرسپولیس راهی اوت شد.
دقیقه 75: توپ برگشتی السدی‌ها روی ضربه کرنر به اکرم عفیف رسید که شوت سنگین این بازیکن به بالای دروازه پرسپولیس رفت.
دقیقه 76: علیرضا بیرانوند به دلیل اتلاف وقت از داور کارت زرد گرفت.
دقیقه 79: عبدالکریم حسن روی نفوذی که از سمت چپ داشت، شوتی سنگین و زمینی را روانه دروازه پرسپولیس کرد که بیرانوند با واکنش به موقع توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 84: سعد الدوساری، دروازه‌بان تیم السد با انجام خطای پنالتی روی علی علیپور از داور مسابقه کارت زرد گرفت.
دقیقه 86: علی علیپور که از دروازه‌بان السد پنالتی گرفته بود، توانست ضربه پنالتی را تبدیل به گل کند.
دقیقه 4+90: علیرضا بیرانوند قصد شروع مجدد را داشت که اکرم عفیف توپ او را روی هوا لمس و سپس تبدیل به گل کرد. البته داور مسابقه این حرکت عفیف را خطا تشخیص داد تا پرسپولیس گل مساوی را دریافت نکند.
به گزارش تسنیم دیدار برگشت دو تیم پرسپولیس و السد ساعت 18:30 روز اول آبان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و تیم برنده راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها