کد خبر: 509998
تاریخ انتشار :

یک انگشت رباتیک اکسسوری جدید موبایل شد!

یک انگشت رباتیک اکسسوری جدید موبایل شد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک انگشت رباتیک اکسسوری جدید موبایل شد!

به گزارش نامه نیوز، مارک تیسر دانشجوی دکترای دانشگاه پاریس اسکالی در فرانسه یک انگشت رباتیک به نام MoboLimb ساخته است. این انگشت رباتیک در حقیقت یک اکسسوری موبایل است که به وسیله یو اس بی به دستگاه متصل می شود.

این گجت به عنوان یک انگشت کمکی کار می کند که می تواند موبایل را نگه دارد. همچنین MoboLimb می تواند موبایل کاربر را از یک دستگاه سرد و بی روح به یک دوست تبدیل کند که هر از گاهی به کاربر ضربه ای می زند.

در طرح اولیه انگشت رباتیک یک ماده سیلیکونی سیاه ساخته می شود. اما تیسر انگشتی ساخته که ظاهر واقعی دارد. این انگشت از پلاستیل Gel-10 سیلیکونی ساخته شده که در صنعت فیلمسازی به کار می رود.

این انگشت رباتیک مجهز به چند حسگر است که قابلیت های بازخورد لمسی را برای آن فراهم می کند. تلفن هوشمند به کمک این انگشت رباتیک متحرک می شود. انگشت می تواند موبایل را روی سطح به دنبال خود بکشد و به دست کاربر برساند. همچنین هنگام دریافت نوتیفیکیشن انگشت بالا و پایین حرکت می کند تا به کاربر هشدار دهد.

افراد علاقمند به بازی های رایانه ای می توانند از آن به عنوان یک دسته کنترل برای حرکت دادن اشیای مجازی استفاده کنند.

علاوه بر این موارد انگشت رباتیک قابلیت جالب دیگری نیز دارد. هنگامیکه کاربر برای فردی یک ایموجی ارسال می کند، انگشت رباتیک احساس ایموجی را در دست کاربر تقلید می کند. به عنوان مثال هنگامیکه فردی یک ایموجی خندان ارسال می کند، انگشت رباتیک روی پشت دست کاربر ضربه ای می زند.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها