کد خبر: 510560
تاریخ انتشار :

در هنگام ورود به تهران؛

لاریجانی :حاضران در اجلاس اوراسیا از یکجانبه‌گرایی آمریکا ناراضی بودند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، علی لاریجانی بامداد امروز در بازگشت از سفر دو روزه خود به آنتالیا به منظور شرکت در اجلاس مجالس کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در بیان دستاورد این سفر، اظهار داشت: برگزاری این اجلاس کار جدیدی است که در حال شکل گرفتن است و برای فعالیت های کشورهایی که در منطقه هستند، می تواند در زمینه همکاری های اقتصادی جایگاه مفیدی داشته باشد، ضمن اینکه این سومین اجلاس بود که بعد از روسیه و کره جنوبی برگزار شده بود.
وی یادآور شد: یکی از نکات مهمی که در این اجلاس وجود داشت این بود که بیشتر کشورهای حاضر در آن از رفتار یکجانبه‌گرایانه آمریکا ایراد گرفتند و آن را مضر برای آینده، امنیت جهان و توسعه کشورها دانستند و حتی کشورهایی که با آن ها کار می کنند از این رفتارها ناخشنود بودند، کما اینکه بیش از نیمی از افرادی که در این اجلاس سخنرانی کردند به این موضوع معترض بودند و این نکته قابل توجهی بود.
رئیس مجلس خاطرنشان کرد: محیط زیست منطقه از جمله موضوعات مهم دیگری بود که در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفت، برخی بحث ها به اینگونه متمرکز بود که دولت ها را به این موضوع توجه دهند که مجالس قوانینی در این راستا تصویب کند.
لاریجانی تصریح کرد: راه های همکاری توسعه ای بین کشورها از جمله موضوعاتی بود که در سخنرانی ها پیشنهاد شد که می‌تواند مفید باشد.
وی با اشاره به اینکه در این سفر مذاکرات جانبی با رؤسای مجالس دیگر کشورها در دستور کار ایران بوده است، اظهار کرد: در این مدت کوتاه سفر با حدود 10 نفر از رؤسای مجالس مذاکره کردیم، هم در مورد توسعه روابط دوجانبه و هم برخی مسائل منطقه ای و رفتارهایی که ناامنی را در منطقه گسترش می‌دهد و آن ها هم پیشنهاداتی داشتند که قابل توجه بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بیشتر ثقل بحث ها روی همکاری های اقتصادی و بالا بردن سطح روابط تجاری این کشورها با ایران بود، همچنین بخشی از چالشی که وجود دارد باید رفع می شد که در رابطه با آن با رؤسای مجالس صحبت کردیم.
لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این مذاکرات در آینده نتایج مثبتی در جهت بهبود همکاری های ایران و این کشورها داشته باشد.
منبع: خانه ملت

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها