کد خبر: 510762
تاریخ انتشار :

اشتباهاتی که هرگز نباید در دستشویی انجام دهید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش‌ نامه نیوز گاهی اوقات اختلال در سیستم گوارشی که ناشی از تغییر آب و هوا و یا برنامه ی غذایی می باشد، سبب بروز یبوست و مشکلات بعدی آن می شود. در این مواقع نیاز است که بعضی نکات رعایت شود. یکی از نکاتی که در هنگام یبوست باید به آن توجه داشت این است که در دستشویی زور نزنید، زیرا زور زدن در دستشویی باعث مرگتان می شود!
هر چند این پدیده خیلی نادر است، اما زور زدن مفرط در هنگام دستشویی رفتن می تواند به اشکال مختلف برای افراد مبتلا به یبوست که از برخی بیماریهای دیگر رنج می برند مرگبار باشد. زور زدن می تواند فشار خون را در مغز بالا ببرد که این خود می تواند منجر به سکته مغزی یا پاره شدن رگها شود. پاره شدن رگ در هنگامی اتفاق می افتد که دیواره ی رگ نازک شده باشد و فشار خون باعث پاره شدن آن شود.
برای برخی افراد، مدفوع کردن به معنی زور زدن در دستشویی و نگه داشتن نفس است. این عمل می تواند منجر به ضربان غیر عادی قلب یا آریتمیا شود. ترکیب این شرایط می تواند عصبی را در سینه فعال کند که به مغز پیغام می دهد تا صربان قلب را تغییر دهد و فشار خون به شدت پایین بیاید. این وضعیت بدن را در یک حالت مستأصل قرار می دهد.
ترکیب نفس را در سینه حبس کردن، زور زدن و رنج بردن از دل درد - جملگی از علائم یبوست - همچنین می تواند عصبی را فعال کند که روده ی بزرگ را به مغز وصل می کند. واکنش این عصب منجر به افت شدید فشار خون و کاهش ضربان قلب می شود. این وضعیت ممکن است منجر به از حال رفتن هم بشود چون خون به سرعت از سر خارج می شود و به پاها می رود. از حال رفتن در توالت هم می تواند منجر به ضربه به سر شود.
برای رها شدن از ترس و علائم فیزیکی یبوست، بهتر است در هنگام مدفوع کردن جوری بنشینید که زانوها در بغل باشند، درست مثل نشستن عادی در توالت ایرانی. در توالت فرنگی گذاشتن یک صندلی زیر پاها می تواند کمک کند که بتوانید زانو به بغل بنشینید. آب زیاد بنوشید و میوه و سبزی زیاد بخورید. مصرف کلسیم و منیزیوم هم می تواند مفید باشد. هر روز هم ورزش کنید. حتی یک پیاده روی سبک هم می تواند روده ها را تشویق کند که مواد زاید را دفع کنند.
منبع: پزشکان بدون مرز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها