کد خبر: 510954
تاریخ انتشار :

ادعاهای بی‌اساس یک دیپلمات سعودی علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، خالد منزلاوی، معاون نماینده دائم عربستان در سازمان ملل مدعی شد که ایران از درآمد اقتصادی رفع تحریم‌ها برای حمایت از تروریست‌ها بهره برد و فعالیت‌های خود برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه خصوصا از طریق گسترش موشک‌های بالستیک و حمایت از گروهک‌هایی همانند حزب الله و انصارالله که به شلیک موشک های ایرانی خود علیه عربستان ادامه می دهند ادامه دادند زیرا تعداد موشک های شلیک شده به عربستان به 199 فروند رسید، همچنین فعالیت های ایران در منطقه امنیت و سلامت کشتیرانی در باب المندب و دریای سرخ را تهدید می کند.
وی بااشاره به تایید پیشین توافق هسته ای ایران و 1+5 توسط عربستان گفت: این تایید بر اساس ضرورت کامل مقابله با انتشار سلاح کشتار دسته جمعی در خاورمیانه و جهان اجام شد.
این دیپلمات سعودی با طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران و متهم کردن ایران به فعالیت های خصمانه و بی ثبات کننده در منطقه از جامعه بین‌المللی خواست تا موضعی واحد و قاطع علیه ایران اتخاذ کند.
معاون عبدالله المعلمی همچنین بر حق تمام کشورها برای استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته‌ای و احترام به استانداردهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد.
ادعای حمایت ایران از گروهک‌های تروریستی درحالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین مخالف تروریسم در جهان به شمار می‌رود و برای ریشه کن کردن آن تلاش های فراوانی کرده است. ایران در بیرون راندن داعش و دیگر گروهک‌های تکفیری از سوریه و عراق نقش پررنگی داشته است که دولت های قانونی این کشورها بارها این مساله را اعلام کرده اند و از جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرده‌اند این درحالی است که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات مرزهای خود را بر روی داعش باز کردند تا وارد عراق و سوریه شوند.
ادعای دیپلمات سعودی مبنی بر دخالت ایران در یمن و حمایت تسلیحاتی از انصارالله در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران یمن است.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی بر علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.
وی در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن است سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.
براساس این گزارش ادعای عدم پایبندی ایران به توافق هسته ای و استفاده از آن برای حمایت از تروریسم درحالی مطرح می شود که دوازدهمین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره راستی آزمایی اجرای برجام عصر روز پنجشنبه 8 شهریور در اختیار 35 عضو شورای حکام قرار گرفت و بار دیگر آژانس پایبندی ایران به برجام را تایید کرد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این نیز در گزارشات خود یازده بار پایبندی جمهوری اسلامی ایران به بندهای توافق هسته ای را تایید کرده بود.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها