کد خبر: 511046
تاریخ انتشار :

یک فروند لنج ماهیگیری در بندر چابهار دچار آتش سوزی شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز هدایت الله میرمرادزهی شنبه شب اظهار داشت: پس از وقوع آتش سوزی و تماس به موقع صیادان ماموران آتش نشانی بندر چابهار سریعا وارد عمل شدند و با استفاده از بکسل و دور کردن آن اجازه سرایت آتش به سایر لنج ها را ندادند.
وی بیان کرد: اطفای حریق با استفاده از سه شناور آتش نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان در مدت حدودا یک ساعت انجام شد که جا دارد از نیروهای زحمتکش آتش نشانی بندر چابهار قدردانی شود.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: این لنج 2 سرنشین داشت که پس از آغاز آتش سوزی در محل ورودی حوضچه اسکله بندر هفت تیر و شهید کلانتری به سرعت با استفاده از قایق جابجا شدند.
وی گفت: این لنج برای انجام صید در حال حرکت بود که با اتصال باتری در نزدیکی حوضچه بندرصیادی هفت تیر و بندر شهید کلانتری آتش گرفت.
میرمرادزهی ادامه داد: هر لنج 2 تا سه میلیارد تومان بیمه امید است و جای نگرانی برای جبران خسارت لنج نیست.
وی اظهار داشت: 24 هزار و 196 نفر صیاد در قالب 35 تعاونی صیادی در آبهای ساحلی شهرستان های کنارک و چابهار به وسیله 907 فروند لنج شامل 501 فروند لنج برودتی و 406 فروند لنج یخی و هزار و 430 فروند قایق مشغول صید و صیادی هستند.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 42 هزار لیتر سوخت و چندین سیلندرگاز و موادخوراکی در این لنج وجود داشته است، خاطرنشان کرد: معمولا هر لنج برودتی حدود 45 روز تا یک ماه در دریاست و در طول فصل صید سه تا چهار بار می توانند صید را انجام دهد.
در لنج های برودتی 15 تا 25 نفر، قایق 2 نفر و لنج های یخی هفت تا 10 نفر مشغول به کار هستند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها