کد خبر: 511052
تاریخ انتشار :

وزیر علوم: دانشگاه‌ها ساماندهی مجدد می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز منصور غلامی امشب در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: روی موضوع دانشجویان خارجی به دلیل همسایگی خراسان جنوبی با افغانستان کارکارشناسی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها توجه به نقش آنها در حال مشکلات کشور و جامعه به عنوان شاخص در دانشگاه‌ها قراردادیم، افزود:دانشگاه‌ها اگرب خواهند ادامه حضورشان را داشته باشند باید تاثیرگذاری درجامعه داشته و این همکاری مدیران انجام نمی‌شود مگر اینکه که مسئولان از دانشگاه‌ها مشورت وهمکاری بگیرند.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت:حاصل نشستها در خراسان جنوبی این است که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در استان بیشتر از آنچه که بود می‌دانستم.
غلامی با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت پذیرش دانشجوی افغانستانی را دارد و با وتوجه به نزدیکی فرهنگی وزبانی با این کشور باید طرح پذیرش دانشجوی افغانی پیگیری شود، افزود: اکنون در شهرهای کوچک کمبود دانشجو و صندلی خالی داریم و حتی در دانشگاه‌های بزگر هم این مشکل دیده می‌شود.
وی با بیان اینکه مراکز علمی و کاربردی ساماندهی جدی شده و دانشگاه فنی حرفه‌ای مورد حمایت است، بیان داشت: در آیین نامه های مختلف تغییرات جدی لحاظ شده که امید است به تدریج تاثیر مثبت آن را شاهد باشیم.
غلامی افوزد: برای 15 سال آینده دانشگاه‌ها برنامه ریزی شده و امید است تا قبل از سال آینده در استانهای حائز شرایط برنامه‌ها اجرایی شود.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری کشور گفت: در دانشگاه‌های کشور به دلیل برخی از هیجانات انتخاب رشته دچار کمبود دانشجو شده ایم.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها