کد خبر: 511054
تاریخ انتشار :

اتحادیه عرب جنایات اسرائیل در مرزهای غزه را محکوم کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز "سعید ابوعلی" دستیار دبیرکل اتحادیه عرب جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت بی‌دفاع فلسطین و ریختن خون فلسطینیان در مقابل دیدگان مردم دنیا ار محکوم کرد.
وی در واکنش به حملات خونین رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطینی در جریان برگزاری راهپیمایی بازگشت انتفاضه قدس در نوار غزه از سازمان‌های بین‌المللی ذیربط به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل خواست که از حملات مستمر اسرائیل به ملت فلسطین جلوگیری کند و نقشی مؤثرتر به منظور جلوگیری از درگیری‌ بین فلسطینیان و اسرائیل ایفا کند.
ابوعلی از شورای امنیت خواست که پایبندی قانونی و اخلاقی خود برای تضمین محاکمه رژیم صهیونیستی به سبب جنایات و تجاوزهایش به حقوق ملت فلسطین را حفظ کند.
روز گذشته در پی حمله نظامیان صهیونیست به شهروندان فلسطینی در جریان برگزاری راهپیمایی بازگشت در مرزهای غزه 7 تن به شهادت رسیده و صدها تن نیز زخمی شدند.
فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. آن‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.
از ابتدای راهپیمایی‌های بازگشت تاکنون بیش از 204 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و حدود 20 هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها