کد خبر: 511106
تاریخ انتشار :

افتتاح مزرعه رباتیک ,کشاورزی بدون نیاز به خاک + عکس

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، یک مهندس نرم افزار در شرکت گوگل مزرعه ای را برای کشاورزی در سن کارلوس در نزدیکی شهر سان فرانسیسکو تاسیس کرده که آیرون اوکس نام دارد و به طور کامل توسط ربات ها اداره می شود. این مزرعه برای کاشت و تولید انواع سبزیجات به کار گرفته می شود. از جمله سبزیجات کاشته شده در این مزرعه می توان به کلم بروکلی، انواع کاهو، کلم پیچ و غیره اشاره کرد.

وی امیدوار است که بتواند هر سال 26هزار گیاه و سبزی مختلف را از این مزرعه برداشت نماید. براندون الکساندر 33 ساله کارکرد و نحوه اداره این مزرعه را به طور کلی متفاوت از مزرعه های سنتی توصیف کرده و می گوید در روش سنتی کاشت بذر انجام شده و بعد از چند ماه نگهداری از محصول و مواظبت عمل برداشت صورت می گیرد. روش یادشده از هزاران سال قبل دست نخورده باقی مانده است.

اما در مزرعه وی که حدود 743 متر مربع وسعت دارد، از فناوری هوشمند برای پرورش انواع سبزیجات استفاده می شود. در این مزرعه خبری از خاک نیست و مواد تغذیه ای معدنی حل شده در آب جایگزین شده اند.

در این مزرعه هیدروپونیک هر بذر در یک محفظه لیوانی حاوی مواد مذکور قرار می گیرد و تمامی شرایط دقیقه به دقیقه از طریق استفاده از نورهای ال ای دی و مخازن انتقال و توزیع آب بررسی می شوند تا ابعاد، بافت و دیگر ویژگی های هر محصول کنترل شوند.

در این مزرعه از یک ربات 450 کیلوگرمی به نام Angus برای انتقال و جابجایی صفحات بزرگ حاوی این گیاهان در حال رشد که در زیر آنها لوله های انتقال و توزیع آب نصب شده، استفاده شده است. بازوی این ربات قادر به انتقال و جایابی و کنترل و برداشت انواع گیاهان در حال رشد است.

حذف نیروی کار گسترده و نیاز به زمین های کشاورزی و خاک حاصل خیز، کاسته شدن از هزینه تولید انواع محصولات غذایی، افزایش امنیت غذایی و کنترل بهتر کیفیت محصولات از جمله مزایای استفاده از این روش است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها