کد خبر: 514368
تاریخ انتشار :

یمن خطوط امدادرسانی متجاوزان سعودی را قطع کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای اعلام کرد که در پی حمله امروز ارتش و کمیته های مردمی، مسیرهای امدادرسانی متجاوزان در منطقه الجبلیه شهرستان التحیتا و مناطق الفازه، الجاح الاسفل و شهر التحیتا قطع شد.
وی افزود که ارتش و کمیته های مردمی یمن در جریان عملیات، تمامی خطوط امدادرسانی زمینی نیروهای دشمن را قطع کردند.
یحیی همچنن تاکید کرد که جنگنده های متجاوز در پشتیبانی از مزدوران سعودی و شکستن محاصره به منظور تخلیه زخمی ها و کشته های آنها توسط بالگردها نیز ناکام ماندند و ده ها جسد همچنان در میدان نبرد رها شده است.
بر این اساس ، در پی حمله نیروهای یمنی همچنین 17 خودروی نظامی متجاوزان منهدم و دست کم150تن از آنها کشته و زخمی شدند.
ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات از 23خرداد به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها