کد خبر: 514372
تاریخ انتشار :

آلمان ساخت قایق های گارد ساحلی سعودی ها را به تاخیر انداخت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری ' الخلیج الجدید' نوشت : این تصمیم بعد از آن گرفته شد که 'آنگلا مرکل ' صدر اعظم آلمان 22 اکتبر گذشته کشته شدن روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل سعود را «وحشیانه» توصیف و بر عدم صادرات سلاح به عربستان سعودی تا روشن شدن نتایج تحقیقات مربوط به پرونده خاشقچی تاکید کرد.
این گزارش می افزاید : مقامات شرکت می گویند چون ممکن است با صادرات قایق های گارد ساحلی مخالفت شود با کاهش ساعات کار کارگران، در تولید آن وقفه ایجاد شده است و این بهترین تصمیم ممکن بود.
'هایکو ماس' وزیر خارجه آلمان هم سه شنبه گذشته با اشاره تلویحی به دخالت بن سلمان در ترور روزنامه نگار ناراضی سعودی ، اعلام کرد: ما نباید فقط قاتلان خاشقچی را مجازات کنیم بلکه باید کسانی که فرمان قتل وی را داده‌اند هم در نظر گرفته شوند.
عربستان با 400 میلیون یورو سفارش سلاح در سال 2018 میلادی بعد از الجزایر دومین وارد کننده سلاحهای آلمانی محسوب می شود.
جمال خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی دوم اکتبر (10 مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. رژیم سعودی بعد از 18 روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشارهای جامعه جهانی تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است.
ریاض در عین حال با متهم کردن شماری از نیروهای اطلاعاتی این کشور به دخالت در ترور خاشقچی تلاش کرد تا ولیعهد این کشور را از اتهام صدور دستور حذف این روزنامه نگار مخالف برهاند.
ناظران امور منطقه با بر شمردن استدلال های متعدد، بن سلمان ولیعهد سعودی را متهم به دست داشتن در قتل خاشقچی می کنند و معتقدند که نام بردن از افراد دیگر به عنوان قربانی این جنایت، تنها با هدف مبرا کردن ولیعهد جوان از اتهام قتل است.
چالش قتل خاشقچی، بزرگ ترین طرح عربستان برای جذب سرمایه گذاری های خارجی که این کشور به شدت به آن نیاز دارد را ناکام گذاشته است . دهها نفر از تجار ، بازرگانان ، اقتصاد دانان و حتی رسانه های غربی شرکت در همایش اقتصادی ریاض موسوم به 'داووس صحرا' را تنها به دلیل دخالت این کشور در مرگ خاشقچی تحریم کردند. اقدامی که میلیون ها دلاری که برای این نشست پر زرق و برق هزینه شده بود را بر باد داد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها