کد خبر: 517876
تاریخ انتشار :

استیضاح کنندگان ظریف یکی یکی عقب نشینی می کنند / خجسته: قرار نبود استیضاح ظریف تا انتها دنبال شود / هدف ما از امضا تلنگر به آقای وزیر بود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز- قصه استیضاح ظریف به آخر نزدیک است. مجلس با این استیضاح همراهی نمی کند و بسیاری از نمایندگان اصلاح طلب در فراکسیون امید همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا این غائله در همان کمسیون امنیت ملی ختم به خیر شود. نه فقط اصلاح طلبان بلکه برخی از نمایندگان اصولگرا و حتی امضا کنندگان استیضاح نیز اکنون همین نظر را دارند. شاهد این مدعا آن که سید محمد جواد ابطحی عضو فراکسیون ولایی دیروز گفته بود موضع آن ها استیضاح وزیر خارجه نیست و مجتبی ذوالنور عضو هیات رئیسه این فراکسیون برای پس گرفتن امضاهای این استیضاح رایزنی می کند.
ابطحی هنوز پای استیضاح ظریف ایستاده و به دیگر همفکران خود یعنی حاجی دلیگانی، کریمی قدوسی و پژمانفر کمک می کند اما برخی دیگر از استیضاح کنندگان منصرف شده و حرف های جالبی هم می زنند. مثلا امیر خجسته به روزنامه ایران گفته است که اصلا قرار نبود این استیضاح تا آخر پیگری شود.
او طرح استیضاح را نوعی تلگنر به ظریف با این هدف که اظهارنظرهای حاشیه ساز نداشته باشد، خوانده است و گفته است: « طرح سؤال و استیضاحی که امضا کردیم بیشتر یک تلنگر بود چون معتقدیم همه مسئولان باید در قبال عملکرد خود مسئولیت پذیر باشند وگرنه این استیضاح نه سیاسی بود و نه قرار بود به هر قیمتی تا انتها دنبال شود.»
وی اصل حرف ظریف را قبول دارد و گفته است: « پولشویی در همه جای دنیا هست. مسأله ما این است که یک مقام رسمی در کسوت وزیر امور خارجه که حرفش بازتاب بین المللی دارد نباید این را مطرح می‌کرد. باید ببینیم آیا صحبت آقای وزیر به اصلاح اقتصادی در کشور منجر می‌شد یا سوء استفاده کشورهای معاند برای برداشتن بوق تبلیغاتی این موضوع که وزیر امور خارجه کشور ایران به پولشویی در این کشور اقرار کرد؟ ما بحثمان این است آقای ظریف که قبولش هم داریم نباید کاری می‌کرد که حرفش در دنیا به‌عنوان اقرار کشور ایران تیتر بشود. مگر در امریکا نیست! وقتی بر اساس مدارک بسیار متقن دولت امریکا از پدید آورندگان اصلی پول‌های کثیف و ایجاد هدفمند تروریست مانند داعش در جهان است در بقیه دنیا نیست؟ ولی آنها اینگونه مسأله را مطرح نمی‌کنند.»
به گفته او ظریف پذیرفته که نباید اظهارات حاشیه ساز می کرد و هواداران استیضاح هم همین را می‌خواهند و اصراری بر استیضاح ندارند.
خجسته گفت که هنوز امضای خود را رسما پس نگرفته است اما از ظریف حمایت می کند و امیدوار است که استیضاح منتفی شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها