کد خبر: 517957
تاریخ انتشار :

روحانی: برای آمریکا سخت است که حریف رهبر انقلاب نمی شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در قالب سفر کاروان تدبیر و امید، افزود: دشمنان ایران اسلامی عصبی و عصبانی اند و نمی توانند عزت ایران را تحمل کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان ایران در افغانستان، عراق، سوریه و لبنان به اهداف خود نرسیدند و در یمن به قوه الهی به اهدافشان نمی رسند، گفت: دشمنان این سرشکستگی های بزرگ را در منطقه دارند.
رئیس جمهوری تاکید کرد: سخت است برای ابرقدرتی مانند آمریکا با این میزان قدرت و لابی جهانی که حریف عالم فرهیخته و مجادی چون رهبر انقلاب نمی شود.
وی با بیان اینکه کشور از مشکلات عبور خواهد کرد، گفت: مردم ایران به خوبی تحریم را می شناسد و معنای فشارها و تحریم ها را می دانند.
روحانی با اشاره به اینکه ملت ایران با ایستادگی کار بزرگ انجام داده است، اضافه کرد: دولت نماینده و خادم مردم است، دولت اگر قدرت مشروعی دارد به خاطر رای ملت است، صندلی مسوولان به واسطه رای مردم است.
رئیس جمهوری به اهمیت حضور و پشتیبانی مردم از نظام اسلامی اشاره و اضافه کرد: در میانه مذاکرات هسته ای، سفری به اصفهان رفته بودم، مردم محبت کردند و اجتماعی بی نظیر در میدان نقش جهان شکل گرفت.
وی ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات به یکی از مسوولان گفت دیروز دیدیم مردم اصفهان در برابر رئیس جمهوری استقبال شان چه نمایش اقتداری بود.
رئیس جمهوری بیان کرد: مساله پشتیبانی مردم مهم است، و نشانه این است که دنیا بداند ما در کنار هم هستیم.
روحانی با بیان اینکه یک خانواده ممکن است بین اعضایش اختلاف نظر باشد و صدای یک نفر در خانواده بلندتر باشد، گفت: همه عضو یک خانواده اند، وقتی ببینند دشمنی به کیان و خانواده نظر دارد، همه باهم خواهند بود.
راهی جز ایستادگی نداریم
رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه در برابر مشکلات همه باید دست به دست هم بدهیم، بیان کرد: از مشکلات فعلی کشور بی تردید عبور می کنیم، می دانم برای مردم زندگی سخت می گذرد و مشکلات دارند، اما راهی جز ایستادگی و مقاوت نداریم.
وی یادآور شد: زمان دوران دفاع مقدس اگر کوتاه می آمدیم و مقاومت نمی کردیم، کشور و مردم چه می شد، عَفلَقی ها(عراقی ها) با اسراء چه کردند، به شهرهای ما موشک زدند و ما دو سال و نیم صبر کردیم.
وی با اشاره به اینکه شبانه روز دزفول زیر موشک های دشمن بود، گفت: مردم خانه شان ویران شده بود ولی در دزفول، خوزستان، آبادان، قصر شیرین، دهلران و شهرهای مرزی، مردم خم به ابرو نیاوردند.
روحانی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس مردم دشمن را بیرون راندند، بر مردم در آن هشت سال سخت گذشت و سالهای آسانی نبود.
وی با اشاره به دستاوردهای مختلف رزمندگان کشور در دوران دفاع مقدس برای پیشبرد برنامه های دفاعی کشور، افزود: همه دست به دست هم دادیم، اگر بسیج، سپاه، ارتش، خلبانان و رزمندگان از همه استانها نبودند، پیروز نمی شدیم.
روحانی تاکید کرد: یک نفر در خراسان و سمنان نگفت که استان ما مورد تجاوز دشمن نیست، همه ایران و خانه واحد را دیدند.
وی اضافه کرد: وقتی خرمشهر اشغال شد همه گریه کردند و اشک ریختند.
رئیس جمهوری افزود: همه دست به دست هم دادیم و ید واحده شدیم، خدا هم ما را یاری کرد، در دفاع مقدس روزهای سختی را گذراندیم و امام راحل به عنوان رهبر خم به ابرو نیاورد، رزمندگان شکایت نکردند و نمی گفتند چرا رفتیم، چرا دست و پایمان قطع شد.
وی با بیان خاطره ای از دوران دفاع مقدس در دیدار با خانواده دو شهید از سرخه، افزود: این خانواده می گفتند زندگی ما فدای یک تار موی امام راحل.
وی یادآور شد: مردم در دفاع مقدس ایستادند و خدا ما را در تاریخ سربلند کرد و هشت سال در تاریخ ایران ورق زرین باقی ماند.
وی با اشاره به حضور گرم مردم در سخنرانی مردمی خود در استان سمنان در ورزشگاه تختی شاهرود، افزود: در شاهرود اجتماع مردم نمایش پشتیبانی مردمی از نظام بود.
روحانی با بیان اینکه این اجتماع مردمی برای شخص من به عنوان خادم و طلبه نبود، تاکید کرد: مردم برای شخص من یا دولت نبود، برای نظام و کشور بود، این حضور مردم به معنای واقعی دشمن شکن است، دشمن در سراسر دنیا نظاره می کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها