کد خبر: 517966
تاریخ انتشار :

دریادار خانزادی: انقلاب اسلامی، آمریکا را از منافع نامشروعش در منطقه محروم کرد/دزدان دریایی به نوعی هدایت شده اند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، دریادار خانزادی اظهار کرد: دریا فرصتی برای پیشرفت، توسعه پایدار، افزایش ثروت و بستری برای تمدن سازی است. دریا ارزان ترین روش حمل و نقل کالا است. 90 درصد تجارت جهانی کالا از طریق دریا انجام می گیرد.
وی با اشاره به اینکه 37 درصد مرزهای کشور دریایی است، گفت: 93 درصد صادرات و 83 درصد واردات کشور از طریق دریا انجام می‌گیرد.
خانزادی به موقعیت ژئوپلیتیکی مهم ایران اشاره کرد و گفت: انبار انرژی جهان در منطقه خلیج فارس قرار دارد. روزانه 17 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز صادر می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه تصریح کرد: نیروی دریایی برای مدیریت اقتصاد کشور، 10 سال است که در منطقه خلیج عدن به صورت شبانه روزی حضور دارد.
وی به موضوع دزدان دریایی اشاره کرد و گفت: دزدان دریایی به نوعی هدایت شده است. دزدان دریایی مجهز به تلفن ماهواره ای و سلاح های اتوماتیک پیشرفته سبک هستند و از موقعیت کشتی های تجاری و نفتکش در فاصله های بسیار طولانی باخبر هستند.
خانزادی با بیان اینکه انقلابی آمریکا را از منافع نامشروعش در منطقه ما محروم کرده است، اظهار کرد: گمان نکنید اگر امروز آمریکایی ها در قالب برجام یا برنامه های دیگر به ما لبخند می زنند و تلاش می کنند چهره خوبی از خود نشان دهند، دوستان این مملکت هستند.
وی تاکید کرد: تا زمانی که منطقه ما این ظرفیت ها را دارد، سایه نحس آمریکایی ها در این منطقه وجود دارد. مگر اینکه حرکت پرشتاب جمهوری اسلامی سرعت بیشتری بگیرد و سایر کشورهای همسایه نیز دست به کار شوند. باید همانگونه که جبهه مقاومت اسلامی در منطقه در زمین شکل گرفته، با شتاب بیشتری در دریا نیز شکل بگیرد.
خانزادی خاطرنشان کرد: امروز آموزش تمامی پرنسل نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، در داخل کشور انجام می گیرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها