کد خبر: 517968
تاریخ انتشار :

چین به اظهارات پمپئو واکنش نشان داد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز،'گنگ شوانگ' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن ابراز امیدواری کرد واشنگتن با پکن در یک جهت حرکت کرده و بر اساس شناخت مشترک رهبران دو کشور، به طور مشترک ضمن پیشبرد توسعه سالم و با ثبات روابط چین و آمریکا، سود و منافع واقعی برای مردم دو کشور و مردم جهان فراهم آورند.
'پمپئو' وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در بروکسل گفته بود آمریکا اقدامات چین، ایران و روسیه در ارتباط با نقض چند پیمان و توافق نامه چند جانبه را نمی پذیرد و اقداماتی برای اصلاح ارگان هایی مانند سازمان ملل، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در پیش خواهد گرفت.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین خاطر نشان کرد: فکر می کنم چنین اظهاراتی با روح دیدار رهبران دو کشور که به تازگی برگزار شد هماهنگ نیست.
او افزود: چند روز پیش، رهبران چین و آمریکا در حاشیه برگزاری نشست سران گروه بیست در آرژانتین به یک توافق مهم رسیدند علاوه بر مسایل تجاری که مورد توجه قرار گرفته، دو طرف موافقت کردند بر اساس منافع متقابل، همکاری ها را گسترش داده، اختلافات را بر اساس احترام به یگدیگر تحت کنترل در اورند و روابط دو کشور را به پیش سوق دهند.
'گنگ شوانگ' تاکید کرد: چین بزرگترین کشور در حال رشد و آمریکا نیز بزرگترین کشور پیشرفته جهان است که از تاثیرات مهم در جهان برخوردارند.
او ادامه داد: دو کشور از یکدیگر جدا نشدنی هستند همکاری به سود هر دو طرف و رویارویی به هر دو طرف آسیب می رساند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها