کد خبر: 518255
تاریخ انتشار :

برگزاری جلسه استماع دادگاه مدیرمالی هوآوی به اتهام نقض تحریم ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به گفته یک وکیل کانادایی ، وانژو منگ ، مدیر مالی شرکت هوآوی با اتهامات آمریکا رو به روست و این اتهامات حاکی از آن‌ است که وی ارتباط شرکتش را با شرکتی دیگر که سعی داشته است علیرغم تحریم‌های آمریکا به ایران تجهیزات بفروشد، پنهان کرده است.
این وکیل کانادایی در دادگاه اظهار کرد: پرونده علیه منگ وانژو که دختر بینان‌گذار هوآوی نیز هست، از سال ۲۰۱۳ و ارتباط نزدیک این شرکت با شرکت هونگ کونگی اسکای‌کام‌تک‌کوال‌تی‌دی ریشه می‌گیرد که این شرکت علیرغم ممنوعیت‌های ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا، قصد فروش تجهیزات آمریکایی را به ایران داشت.
آن طور که در دادگاه روز جمعه مطرح شد، وکیلان آمریکایی این دعوی را دارند که منگ با بانک‌هایی که راجع به ارتباط این دو شرکت سؤال پرسیده بودند، صادق نبوده است.اگر منگ به آمریکا استرداد داده شود، به مواردی همچون توطئه کردن برای کلاهبرداری از چند نهاد اقتصادی متهم خواهد شد که برای هر یک از این اتهامات با محکومیت حداکثری سی ساله مواجه خواهد بود.
پس از برگزاری جلسه استدلال و صد استدلال که نزدیک به شش ساعت ادامه داشت تصمیم قطعی در این باره گرفته نشد و جلسه اجتماع به روز دوشنبه ده صبح به وقت پاسیفیک موکول شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل ،وانژو منگ، مدیر مالی بین‌المللی شرکت چینی هوآوی که به تخطی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران مظنون است،روز شنبه در ونکوور کانادا بازداشت شده است و به دولت آمریکا استرداد داده می‌شود.
سفیر چین در کاندا، ایالات متحده آمریکا و همچنین کانادا را برای این بازداشت مورد انتقاد قرار داده و خواستار آزادی هرچه سریعتر منگ شده بود.
نمایندگان هوآوی که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارتباطات است به نیویورک‌تایمز گفته بودند: اطلاعات بسیار کمی از اتهامات در اختیار این شرکت قرار گرفته و این شرکت از هیچ گونه تخلفی توسط منگ آگاه نیست.
همچنین بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن در توییتی با اشاره به ابعاد جدید جنگ تجاری(امریکا و چین) نوشت: آمریکا بدلیل نقض تحریم‌های اولیه و نه ثانویه علیه ایران، «هواوی» یک رقیب جدی در تکنولوژی ارتباطات را تحریم کرد تا سقف پروازی آن را در سطح بین المللی محدود کند.
وی همچنین اعلام کرد: انگلیس نیز در هفته جاری (چهارشنبه) تفاهم خود با شرکت "هواوی" را به علت حضور یک کشور خارجی در «تاسیسات زیربنایی حساس» خود لغو کرد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها