کد خبر: 518259
تاریخ انتشار :

فشارهای ترامپ جواب داد؛ ژاپن برای خرید تسلیحات آمریکایی ولخرجی می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، روزنامه اقتصادی نیکی امروز (شنبه) گزارش داد که به نظر می‌رسد ارتش ژاپن در واکنش به چالش‌های امنیتی و کاهش اختلاف مازاد تجاری با آمریکا از طریق خرید تجهیزات، در پنج سال آینده هزینه‌های خود را افزایش خواهد داد.
طبق گزارشی که اشاره‌ای به منبع آن نشده است، وزارت دفاع ژاپن قصد دارد بین آوریل 2019 و مارس 2024 بودجه خود را هرسال یک درصد افزایش داده و در این بازه دستکم 240 میلیارد دلار خرید انجام دهد.
نیکی نوشت که درحال حاضر هزینه تجهیزات و مخارج پرسنل حدود 80 درصد از بودجه دفاعی را تشکیل میدهد و درصورت اجرای این صرح، بودجه تجهیزات جدید از این مخارج جدا شده و امکان خرید تجهیزات از آمریکا را تسهیل خواهد کرد.
کابینه ژاپن در اواسط سپتامبر برای بررسی این طرح تشکیل جلسه خواهد داد اما وزارت دفاع این کشور حاضر به اظهارنظر در این باره نشد.
خرید تجهیزات آمریکایی به توکیو کمک خواهد کرد تا شکاف تجاری با واشنگتن را کاهش دهد. از یک سو ترامپ ژاپن را برای خرید محصولات آمریکایی تحت فشار قرار داده و از سوی دیگر توکیو را تهدید کرده که بر واردات خودرو تعرفه اعمال خواهد کرد.
وزارت دفاع ژاپن در ماه آگوست در تلاش برای ثبت رکورد 48 میلیارد دلاری خرید به منظور به روزرسانی تجهیزات نظامی و مقابله با موشکهای بالستیک کره شمالی بود.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها