کد خبر: 518320
تاریخ انتشار :

جدیدترین خبرها از جزئیات حادثه تروریستی چابهار/خودروی عامل انتحاری حاوی چند تن «تی ان تی» بود؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، صبح پنجشنبه نگهبانان مقابل درِ فرماندهی انتظامی چابهار وانت نیسانی را دیدند که از دور به سوی مقر فرماندهی نزدیک می‌شد. عقربه‌های ساعت، 9:55 را نشان می‌داد و سرعت وانت هر لحظه بیشتر می‌شد. ماموران به راننده وانت دستور ایست دادند اما او نه‌تنها توجهی نکرد بلکه زنجیری که به‌عنوان مانع در آنجا قرار داده شده بود را هم با خودرویش از جا کند. آن زمان بود که مأموران پی بردند اویک عامل انتحاری است و به همین دلیل تیراندازی به سوی وی شروع شد.
در نهایت خودرو با دیوار کناری ساختمان برخورد کرد و درست در همان لحظه بود که راننده آن را منفجر کرد. در این حادثه 2نفر از مأموران به نام‌های ستوان‌یکم داریوش رنجبر و سرباز وظیفه ناصر درزاده به شهادت رسیدند و 42نفر مجروح شدند و از راننده انتحاری تقریبا چیزی باقی نماند. به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی چابهار، از 42مجروح حادثه ۳۲ نفر شهروند عادی هستند که بیشترشان پس از مداوا مرخص شدند اما ۸نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند. در بین مجروحان ۴کودک و یک مادر باردار وجود دارد.
حادثه به روایت مردم
این حادثه تروریستی زمانی اتفاق افتاد که شهروندان زیادی در نزدیکی محل حادثه حضور داشتند. یکی از شهروندان که در آن نزدیکی کار می‌کند درباره این انفجار گفت: شدت انفجار به‌قدری بود که علاوه بر شکستن شیشه‌های محل کارم و افتادن کمدها، سقف کاذب و دیوارها هم فرو ریخت. تکه‌هایی از خودروی بمبگذاری‌شده هم تا حدود 300متری اطراف بانک کشاورزی که در آن نزدیکی قرار دارد پرتاب شد.
وداع با شهدا
در شرایطی که تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری عوامل دخیل در این حمله تروریستی آغاز شده است دیروز پیکر مطهر شهیدان ستوان‌یکم داریوش رنجبر و سرباز وظیفه ناصر درزاده با حضور وزیر ارشاد، استاندار سیستان و بلوچستان و چند نفر از مقامات نظامی برگزار شد. در پایان این مراسم پیکر شهید رنجبر به زادگاهش شیراز و پیکر شهید درزاده به شهرستان بمپور منتقل شد.
در تعقیب تروریست‌ها
پس از حمله تروریستی به ساختمان فرماندهی انتظامی چابهار، تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری عوامل دخیل در این حمله آغاز شد. سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با همشهری جزئیات تازه‌ای از سرنخ‌های به‌دست‌آمده از تروریست‌ها را بازگو کرد.
مأمورانی که جلوی مقر پلیس حضور داشتند چطور متوجه شدند خودرویی که به سوی‌شان حرکت می‌کند عامل انتحاری است؟
این وانت نیسان با سرعت زیادی در حال نزدیک شدن به ساختمان فرماندهی انتظامی چابهار بود و با وجود اینکه مأموران به او ایست دادند، اما همچنان با سرعت به مسیرش ادامه داد و حتی از زنجیری که آنجا بود عبور کرد. آن زمان بود که مأموران با توجه به تجربیات قبلی و اینکه آنجا منطقه عملیاتی است پی بردند راننده وانت قصد حمله به پایگاه را دارد. به همین دلیل با رشادت تمام شروع به تیراندازی به سویش کردند و وانت از مسیر منحرف شد و به کنار ورودی مقر انتظامی برخورد کرد و راننده، خودرو را منفجر کرد. در حقیقت اگر جانفشانی 2شهید بزرگوارمان نبود عامل تروریستی ممکن بود بتواند وارد پایگاه شود و تلفات زیادی بگیرد.
در این انفجار از چه موادی استفاده شده بود؟
شدت انفجار به حدی بود که ترکش‌های وانت تا شعاع 500متری پخش شد. تحقیقات برای روشن شدن نوع و میزان مواد منفجره ادامه دارد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به‌شدت انفجار دست‌کم 500کیلو تی‌ان‌تی در وانت نیسان جاسازی شده بود.
از عوامل دخیل در این حادثه تروریستی چه سرنخ‌هایی به‌دست آمده است؟
همکارانم با بررسی خودروی عامل انتحاری اطلاعات مفیدی درباره آن و عوامل مرتبط با حادثه به‌دست آورده‌اند و تیم‌های ویژه پلیس با شناسایی مرتبطین در این حادثه در تعقیب افراد پشت پرده این حمله تروریستی هستند.
منبع : همشهری
منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها