کد خبر: 518323
تاریخ انتشار :

اختتامیه دومین کنفرانس مقابله با تروریسم در تهران؛

لاریجانی: عامل خارجی به دنبال فرسایش آسیا است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، علی لاریجانی در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس روسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون منطقه‌ای گفت: شاید این نکته به ذهن‌تان خطور کرده که چرا روسای پارلمان‌ها همه بر مسئله تروریسم حساس هستند و همه این موضوع حیاتی را دنبال می‌کنند.
وی افزود: با جستجوی کوچک در سه دهه اخیر در دنیای پیرامون این نتیجه کسب می‌شود که جنگ‌ها و جریان‌های تروریستی در آسیا به وجود آمده که نمونه آن جنگ عراق، سوریه و افغانستان بوده است. تاریخ جنگ‌ها در سه دهه اخیر نشان می‌دهد که جریان‌های تروریستی از آسیا بوده است. سوال این است آیا واقعا آسیا خودش مستعد چنین جنگ‌ها و حملات تروریستی یا عامل بیرونی آن را هدایت می‌کند. چون در سه دهه قبل چنین اتفاقاتی را در آسیا شاهد نبودیم.
رئیس مجلس یادآور شد: برخی از مقامات آمریکایی گفته‌اند که ما داعش را به وجود آوردیم. آنها در زمینه‌های ژئوپلتیک کار می‌کنند و متوجه شدند قرن آینده قرن آسیاست چون بیشترین ظرفیت و انرژی و نیروهای جوان در آسیا وجود دارد. همچنین دو عضو مهم را در شورای امنیت داراست. پس می‌خواهند که آسیا پرشی نداشته باشد.
وی افزود: چین ظرفیت اقتصادی مهم داشته، روسیه در حوزه اقتصادی نقش آفرینی می‌کند و کشورها در مقیاس‌های دیگر به دنبال ثبات در منطقه هستند.
ادامه دارد
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها