کد خبر: 518356
تاریخ انتشار :

پورابراهیمی: ۳۰ درصد تسهیلات مصوب، در اشتغال جوانان مصرف شده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدرضا پورابراهیمی امروز ۱۷ آذرماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان با حضور وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: اصلی‌ترین موضوع جوانان ما اشتغال است و به نظر می‌رسد در حوزه اشتغال چند دستگاه متولی داریم و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کار، میراث فرهنگی، صندوق توسعه ملی و ... مطرح هستند.
وی افزود: ماموریت‌های وزارت ورزش در بخش جوانان، راهبری سمن‌های جونان است و نمی‌تواند عملیاتی کار کند و ضعف در ماموریت ساختاری وزارت ورزش است.
پورابراهیمی تصریح کرد: اینکه بخواهیم با برگزاری نشست مشکلات جوانان را حل کنیم، درست نیست و نیازمند مدل عملیاتی و مشخص کردن متولی اشتغال جوانان هستیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: ۸۰ درصد از ظرفیت وزارت ورزش در حوزه ورزش است و ۲۰ درصد برای جوانان مانده که باز همین میزان نیز محدودیت هایی دارد.
وی افزود: در زمینه ازدواج جوانان هر سال در بودجه نزدیک به یک میلیون زوج را مبنا قرار می دهیم که تسهیلات دریافت کنند و برای سال ۹۸ افزایش سقف تسهیلات مطرح می شود که باید از وزارت ورزش یک نفر بیاید تا مسائل ناشی از محدودیت منابع را بررسی کرده و کار را جلو ببریم زیرا با توجه به تغییرات نرخ ارز و وضعیت اقتصادی کشور، تسهیلات ازدواج با عدد قبلی اصلا امسال پاسخگو نیست.
پورابراهیمی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی بسیاری با آسیب‌های اجتماعی درگیر هستند که باید وضعیت حوزه جوانان نیز در این زمینه مشخص شود.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفت: ساختار حوزه جوانان که قبلا در حوزه سازمان ملی جوانان بود، نباید زیر سایه جریان وزارت ورزش نادیده گرفته شود و باید عملیات و آیین نامه برای آن در نظر گرفته شود زیرا خیلی از تداخل ها مشکل ایجاد می کند.
وی افزود: شهرک اقتصاد مقاومتی برای اشتغال جوانان در شهرستان زرند با ۱۵ واحد صنعتی ایجاد شده که اعضای این واحدهای فعال بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند و باید سمن های حوزه جوانان نیز در این شهرک فعالیت کنند.
پورابراهیمی با اشاره به اعداد مصوب شده در زمینه اشتغال از صندوق توسعه ملی و سایر محل ها، عنوان کرد: آمار ما این است که حداکثر عدد استفاده شده برای اشتغال جوانان حدود ۳۰ درصد است که باید این مسائل توسط وزارت ورزش رصد شود و ببینیم چگونه کار شده است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها