کد خبر: 518367
تاریخ انتشار :

پوتین بر ضرورت رعایت قطعنامه شورای امنیت درباره لبنان تاکید کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ولادیمیر پوتین روز شنبه در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، درباره عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان با وی گفت وگو کرد.
نتانیاهو در این گفت وگوی تلفنی، رئیس جمهوری روسیه را از جزییات عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در امتداد خطوط حائل بین نیروهای اسراییلی و لبنانی آگاه کرد.
طرف روسی بر اهمیت تامین ثبات این منطقه مطابق با قطعنامه 1701 شورای امنیت و با نقش هماهنگ کننده نیروهای صلحبان سازمان ملل در لبنان تاکید کرد.
پوتین درخصوص اوضاع سوریه نیز به لزوم توسعه همکاری های نظامی روسیه و رژیم اسراییل اشاره کرد.
وی در این رابطه، دیدار آتی کارشناسان وزارت دفاع روسیه و وزارت جنگ اسراییل در چارچوب گروه کاری مشترک را مهم خواند.
پوتین و نتانیاهو توافق کردند مساله امکان برگزاری دیدار سران روسیه و اسراییل را بررسی کنند.
ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد سه شنبه گذشته با ادعای اینکه حزب الله تونل هایی را از مناطق مرزی لبنان به داخل مناطق اشغالی حفر کرده تا نیروهای خود را در صورت جنگ به داخل سرزمین های اشغالی منتقل کند، عملیاتی موسوم به سپر شمال برای کشف این تونل ها آغاز کرده است.
نتانیاهو روز پنجشنبه در حالی که طی یک نمایش دیپلماتیک به همراه سفرای مقیم تل آویو از مرزهای شمالی فلسطین اشغالی بازدید می کردند، تهدید کرد که ممکن است با هدف انهدام کامل تونل ها، نیروهای این رژیم وارد خاک لبنان شوند.
همزمان با اجرای این عملیات، نظامیان ارتش رژیم اشغالگر اقدام به کارگذاشتن حسگرهای حرکتی و تیراندازی در مرز با لبنان کردند.
برخی از نیروهای ارتش لبنان امروز وقتی به موانع مرزی مقابل شهرک «میس الجبل» با فلسطین اشغالی نزدیک شدند، نظامیان صهیونیست اقدام به شلیک هوایی کردند.
برخی رسانه ها این آتش گشودن اسرائیلی ها را به خاطر برخورد ناگهانی با مجموعه ای از ارتش لبنان به دلیل کاهش دید در اثر مه دانستند، اما واحد 'رسانه جنگ' وابسته به مقاومت اعلام کرد که این تیراندازی به خاطر نزدیک شدن نیروهای ارتش به دستگاه ها و حسگرهای جاسوسی بوده که آنها روز قبل کار گذاشتند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها