کد خبر: 522717
تاریخ انتشار :

4 نشانه که خبر از کم کاری تیروئید می دهد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، علائم مختلفی مانند افزایش وزن، احساس خستگی، فراموشی، عدم تمرکز، یبوست، ناباروری و افسردگی، ریزش مو و عدم تحمل سرما می‌تواند نشانه این بیماری باشد.
در سراسر جهان کمبود ید علت اصلی کم کاری تیروئید است اما در آمریکا و کانادا اوضاع کمی متفاوت‌تر است چون در این کشورها ید کافی در دسترس مردم قرار دارد و ۹۰ تا ۹۵ درصد موارد، کم کاری تیروئید ناشی از بیماری تیروئیدیت هاشیموتو است.
در این بیماری تیروئید توسط سیستم ایمنی بدن مورد حمله قرار می‌گیرد. این بیماری منجر به التهاب در سراسر بدن می‌شود. برخی سموم، عفونت‌ها و غذاهای خاص محرک‌های ابتلا به هاشیموتو هستند.
ید: مصرفید در بیماران مبتلا به هاشیموتو برعکس می‌کند و منجر به بدتر شدن سیر بیماری تا سه برابر خواهد شد. خوردن نمک یددار در واقع منجر به نابودی سریع بافت تیروئید می‌شود.
عدم تحمل غذایی: مبتلایان به تیروئیدیت هاشیموتو پروتئین‌های متعدد، گلوتن، لبنیات، سویا و تخم مرغ را نمی‌توانند تحمل کنند و این مواد غذایی منجر به التهاب دستگاه گوارش می‌شود.
عدم توازن روده: مصرف بیش از حد غذاهای نشاسته‌ای، همراه با بسیاری از آنتی بیوتیک ها، سرکوب کننده‌های اسید معده و ... ناشی از عدم تعادل در باکتری‌های روده است که بیماران مبتلا به هاشیموتو آن را تجربه می‌کنند.
خلق و خوی پایین: معمولاً خلق و خوی این بیماران بسیار پایین است و درجاتی از غمگینی را تجربه می‌کنند. مصرف غذاهای فرآوری شده با ریزمغذی‌های مفید اندک به هیچ وجه به این بیماران توصیه نمی‌شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها