کد خبر: 523060
تاریخ انتشار :

۲ کلاهبردار حساب شهروندان را از داخل زندان خالی کردند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به ارجاع پرونده‌ای از دادگاه لواسانات مبنی بر شناسایی و دستگیری ۲ کلاهبردار که از داخل زندان اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کردند، اظهار کرد: یکی از مالباختگان این پرونده با تماس با پلیس اعلام کرد که در ساعت ۱۷:۰۰ روز بیست هشتم مهرماه سال جاری، فردی که خود را از عوامل حسابداری بیمارستان معرفی می‌کرد با من تماس گرفت و عنوان کرد که بخشی از حقوق رئیس بیمارستان به اشتباه به حساب من واریز شده و به همین علت حسابم مسدوده شده است و درخواست کرد که برای اصلاح تراکنش و همچنین رفع مسدوی حسابم به دستگاه ATM مراجعه کنم.

وی ادامه داد: پس از مراجعه به دستگاه ATM و استعلام موجودی حسابم،مشاهده کردم که مبلغی به حسابم منتقل نشده بود و ضمن تماس با وی گفتم که وجهی به حسابم منتقل نشده است که آن فرد به من گفت: وجه در حساب مسدود شده و قابل رویت نیست. همچنین کدی را که با صفر شروع می‌شد به من داد و از من خواست که کد را در قسمت انتقال وجه وارد کنم و مدت ۵ ثانیه دکمه ثبت را نگه دارم، ولی پس از این کار متوجه شدم که کد اعلام شماره کارت بوده و مبلغ ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۲۹۸ ریال از حسابم کسر شده است.

سرهنگ دست خال تصریح کرد: در تحقیقات، انجام شده رد پایی یکی از مجرمان حرفه‌ای که در زندان محبوس بود به دست آمد و با دستور قضائی متهم از زندن دعوت و تحت بازجویی اولیه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه متهم در ابتدا منکر ارتکاب هر جرمی بود، گفت: متهم پس از مشاهده دلایل و مدارک لب به اعتراف گشود و اقرار کرد که کلاهبرداری را یکی از هم سلولی هایش انجام داده است، ولی مبلغ به حساب وی واریز شده است.

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: با دستگیری متهم دوم و تحقیقات تکمیلی پلیسی، تا کنون ۶ نفر از مالباختکان از اقصی نقاط کشور مانند استان‌های مرکزی، همدان و تهران که به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند شناسایی شده اند و شناسایی سایر مالباختگان در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها