کد خبر: 527101
تاریخ انتشار :

سلطانی‌فر: تیم‌ملی باید قهرمان آسیا می‌شد!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز در شورای اداری استان ایلام و دیدار با جوانان و هیئت‌های ورزشی استان ایلام ضمن تبریک فجر چهلم انقلاب اسلامی به مردم غیور ایلام گفت: «شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا سلام الله علیها را تسلیت می‌گویم و امسال فجر ما بوی فاطمی دارد. از گزارش‌ها و نکاتی که نمایندگان و هیئت‌های ورزشی و همچنین نمایندگان مردم ایلام در مجلس و استاندار محترم دادند، بسیار تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله با عنایت خداوند و با تمام دشواری‌ها و محدودیت‌هایی که داریم بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.»
سلطانی‌فر گفت: «امروز دو پروژه خوب و مهم استان ایلام را افتتاح کردیم و پروژه‌های زیاد دیگری در دست ساخت داریم که باید همه تلاش‌مان را انجام دهیم که زودتر به بهره‌برداری برسند. هیچ ابزاری مثل ورزش با یک سرمایه‌گذاری محدود و اندک, موجبات غرور, وحدت, شور و شعف و نشاط جمعیت عظیمی از یک ملت را فراهم نمی‌کند. در یک مسابقه فوتبال یا وزنه زدن یک وزنه‌بردار, پیروزی یک کشتی‌گیر و موفقیت‌های ورزشکاران, همه مردم کشور احساس غرور می‌کنند و هیچ عرصه‌ای این ظرفیت را ندارد.»
سلطانی‌فر ادامه داد: «اگر بخواهیم از طریق هنر, اوقات فراغت 50 میلیون ایرانی را پر کنیم باید ده‌ها هزار میلیارد تومان هزینه کنیم، ولی تیم ملی فوتبال ما وقتی به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا صعود می‌کند اکثر مردم خوشحال می‌شوند. بالای 90 درصد مسئولان کشور جام ملت‌های آسیا و همچنین لیگ قهرمانان آسیا را پیگیری می‌کردند و هیچ عرصه دیگری که مردم این‌قدر حساس باشند، وجود ندارد.»
او با اشاره به اینکه استقلال و پرسپولیس جمعاً بیش از 50 میلیون هوادار دارند، تصریح کرد: اوقات فراغت 50 میلیون ایرانی با تماشای بازی این دو تیم پر می‌شود و با باخت تیم خود ناراحت می‌شوند و با پیروزی‌های آن احساس شادی و نشاط و شعف می‌کنند. خیلی از سیاسیون دنیا برای اینکه موقعیت اجتماعی پیدا کنند در ورزش حضور پیدا می‌کنند. عالی‌ترین مقام هر کشور در رویدادهای مهم ورزشی و در مراحل بالا حضور پیدا می‌کنند. همچنین نظام‌های سیاسی برای اینکه توانمندی, ارزش‌ها و موفقیت‌های خود را نشان دهند یکی از عرصه‌هایی که حمایت و در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، ورزش است.»
سلطانی‌فر به رقابت کشورهای بزرگ دنیا از دیرباز در ورزش اشاره کرد و خاطرنشان کرد: «عرصه رقابت آمریکا و شوروی سابق المپیک‌ها بود. این دو کشور قوی‌ترین ورزشکاران خود را به این مسابقات اعزام می‌کردند تا با شکست رقیب پرچم کشور خود را بالا ببرند. همیشه رتبه اول و دوم المپیک‌ها متعلق به شوروی سابق و آمریکا بود. مثل همه عرصه‌های توسعه کشور که دستاوردها 10 برابر گذشته است در ورزش هم همین‌گونه است. در عرصه قهرمانی و در بزرگ‌ترین آوردگاه که المپیک است 16 دوره حضور داشتیم که هشت دوره آن قبل و هشت دوره آن بعد از انقلاب بوده است. در این المپیک‌ها جمع 20 مدال طلا کسب کردیم که تنها چهار مدال آن قبل از انقلاب بوده و 16 مدال طلا بعد از انقلاب کسب شده است و رشد چهار برابری در این زمینه داشته‌ایم.»
وی همچنین درباره فضاهای ورزشی گفت: «در این خصوص فضاهای ورزشی قبل از انقلاب کمتر از 1000 مکان ورزشی بوده است، ولی در حال حاضر وزارت ورزش و جوانان 8700 مکان ورزشی دارد که با مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش, شهرداری‌ها, دانشگاه‌ها و نیروهای مسلح جمعاً 14 هزار مکان ورزشی در کشور داریم که این رقم بیش از هشت برابر افزایش داشته است. درباره صعود به جام جهانی، پنج دوره به این مسابقات صعود کرده ایم که چهار دوره آن پس از انقلاب بوده و بهترین نتیجه تاریخ فوتبال کشور هم در دوره اخیر رقم خورده است. در سال 97 از جهت توسعه فضای ورزشی بزرگ و تأثیرگذار و موفقیت‌های ورزشی و رویدادها کارنامه بسیار خوبی در حوزه هم ورزش و هم جوانان داریم.»
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: سال را با صعود مقتدرانه به جام جهانی آغاز کردیم و پس از قرار گرفتن در گروه مرگ که همه فکر می‌کردند زنگ تفریح رقبا خواهیم شد بچه‌های ما با تدارک و حمایت و امکاناتی که مهیا شده بود قهرمانانه جنگیدند و چهار امتیاز گرفتند. مقام معظم رهبری که همیشه در پیروزی‌های ورزشی پیام تشکر صادر می‌کنند و خستگی را از تن ما و ورزشکاران با این پیام‌های محبت‌آمیز به در می‌کنند در پایان بازی با اسپانیا که تیم ملی ما شکست خورد نیز پیام تشکر صادر کردند که این امر تاریخی بود و برای اولین بار رقم خورد.»
سلطانی‌فر افزود: «یکی دو ماه بعد از مسابقات جام جهانی فوتبال به همراه هیئت دولت در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم که ایشان فرمودند: اعضای دولت باید همه تلاش‌شان را برای رفع مشکلات مردم انجام دهند ممکن است گاهی موفق هم نشوند، اما همین که مردم می‌بینند مسئولان تلاش می‌کنند راضی می‌شوند مثل تیم ملی فوتبال که در دیدار با اسپانیا تلاش کرد، ولی شکست خورد و بنده پیام تشکر صادر کردم.»
وزیر ورزش و جوانان همچنین به موفقیت کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا اشاره کرد و گفت: «بیشترین مدال ایران در بازی‌های آسیایی را در جاکارتا کسب کردیم و همچنین در مسابقات پاراآسیایی که دوره قبل چهارم شدیم رتبه خود را به سوم ارتقا دادیم و در مسابقات المپیک جوانان از رتبه بیست‌وچهارم به رتبه هفتم صعود کردیم. در لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار دو تیم استقلال و پرسپولیس به طور همزمان جزو هشت تیم برتر آسیا شدند. در جام ملت‌های آسیا به نیمه نهایی صعود کردیم و بر اثر یک اشتباه و بی‌تجربگی نتیجه را واگذار کردیم.»
وی با بیان اینکه تیم ملی فوتبال ایران شخصیت قهرمانی داشت، گفت: «واقعاً حق تیم ملی ایران بود که در این دوره از مسابقات قهرمان شود و همه ابزارها و امکانات مهیا بود، اما این یک مسابقه فوتبال است و برد و باخت دارد. ما این حضور را یک موفقیت می‌دانیم اگر چه معتقدیم باید قهرمان می‌شدیم. امیدواریم با تلاشی که در ادامه مسئولیت خود انجام خواهیم داد موجبات عزت و سربلندی ایران و ایرانی را فراهم آوریم.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها