کد خبر: 527218
تاریخ انتشار :

اتلتیکومادرید- رئال مادرید؛ جنگ شهری برای تصاحب پله دوم

اتلتیکومادرید- رئال مادرید؛ جنگ شهری برای تصاحب پله دوم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وقتی از ساعت 18:45 دقیقه شنبه به وقت تهران، سوت آغاز دربی مادرید در چارچوب هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ دسته اول اسپانیا (لالیگا) به میزبانی اتلتیکومادرید در ورزشگاه «واندا متروپولیتانو» به صدا درآید، پایتخت اسپانیا به 2 نیمه کاملا جدا به قصد یورش به تاج و تخت کاتالونیایی‌ها در صدر جدول تقسیم می‌شود.
جنگ برای رده دوم
رئال مادرید با 42 امتیاز در رده سوم جدول تنها 2 امتیاز با اتلتیکوی رده دومی فاصله دارد، پس برنده دویست و بیست و دومین دربی مادرید علاوه بر اینکه خیال خودش بابت حضور در رده دوم را راحت می‌کند، بلکه می‌تواند به بارسلونا، صدرنشین مقتدر 50 امتیازی نزدیک‌تر شود. رئال این روزها با سولاری روند خوبی را دنبال می‌کند و پس از تساوی یک بر یک در زمین بارسلونا در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام حذفی اسپانیا، انگیزه زیادی برای جبران تساوی دربی دور رفت دارد. در سوی مقابل، اتلتیکو در چند هفته اخیر روند پرفراز و نشیبی داشته و هفته قبل در لیگ مغلوب بتیس شد. اگر «روخی بلانکو» در این جدال هم پرنوسان ظاهر شود، شاید رده دوم را از دست بدهد.
چهره‌های ویژه
این دربی، 2 خائن دارد. اولی تیبو کورتوا سنگربان رئال مادرید است که سال‌ها قبل دروازه‌بان شماره یک و جوان اول اتلتیکومادرید نام داشت و حالا از دروازه رئال محافظت می‌کند و دیگری آلوارو موراتا. این مهاجم جوان در هر 2 دوره حضور در رئال مادرید مورد کم لطفی سران قوهای سپید قرار گرفت و حالا پس از انتقال به اتلتیکو از طریق چلسی، بهترین فرصت برای انتقام را در پیش دارد؛ همان طور که در پایان اولین دوره حضور در رئال مادرید با گلزنی در پیراهن یوونتوس، قوهای سپید را از لیگ قهرمانان اروپا بیرون انداخت. حضور بیست و هشتمین و بیست و نهمین بازیکنانی که لباس هر 2 تیم را به تن کرده‌اند بر جذابیت دربی می‌افزاید.
غایبان دربی
دیه‌گو کاستا و استفان ساویچ، غایبان بزرگ اتلتیکو نام دارند و رئال مادرید هم مصدومش در ال‌کلاسیکوی جام حذفی یعنی مارکوس یورنته را همراه وایخو در اختیار نخواهد داشت. قهرمان اروپا به جای مارسلو از رگیلون در ترکیب اصلی بهره خواهد برد.
رویارویی‌های قبلی
در 221 دربی قبلی، رئال مادرید 109 بار به برتری رسیده، اتلتیکو 56 پیروزی به دست آورده و 56 نبرد هم با تساوی خاتمه یافته است. 2 تیم در لیگ 162 بار با هم بازی کرده‌اند که سهم رئال 86 و سهم اتلتیکو 39 پیروزی بوده. 38 بازی هم با تساوی به پایان رسید.
نکات کلیدی
* هر 4 دربی لیگی قبلی 2 تیم با تساوی خاتمه یافته است.
* آخرین پیروزی خانگی اتلتیکو مقابل رئال فوریه 2015 و آخرین پیروزی رئال در خانه اتلتیکو نوامبر 2016 رقم خورد.
* رئال مادرید از فصل 2000-1999 تا فصل 2014-2013 هرگز در لیگ به اتلتیکو نباخت.
ترکیب احتمالی
اتلتیکومادرید: اوبلاک، آریاس، خیمنس، گودین، لوکاس، کوکه، توماس، رودی، سائول، گریزمان و موراتا
رئال مادرید: کورتوا، رگیلون، واران، راموس، کارواخال، مودریچ، کروس، کاسیمیرو، بنزما، واسکز و بیل

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها